Kargo aracı ile cip çarpıştı: 2 yaralı
Macera tutkusu hastanede sonlandı
Obezite cerrahisi ve mide botoksu düşünenler dikkat
LGS şampiyonu BİLNET’ten

Anket

Kocaeli'nde halkımız için yapılan sosyal faaliyet alanlarını yeterli buluyor musunuz?
  • Hayır
  • Evet
  • Fikrim yok

E-Bülten

Email

Sitemizin yeniliklerinden haberdar olmak için bültenimize üye olabilirsiniz.

Eğitim

Eğitimciler tartıştı

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından “Yeni Orta Öğretim Modeli” ile lise öğrenimi gören öğrenciler için yeni bir dönem başlayacağı duyuruldu. Kamuoyu tarafından tartışılan yeni model ile ilgili eğitim sendikalarından görüş aldık

21 Mayıs 2019 Saat: 17:26
Eğitimciler tartıştı
Eğitimciler tartıştı

Geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından “Yeni Orta Öğretim Modeli” ile lise öğrenimi gören öğrenciler için yeni bir dönem başlayacağı duyuruldu. Bakan Selçuk’un duyurduğu değişikliklerde, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 9'uncu sınıflardan başlayacak ve kademeli bir geçiş süreci olacak olan sistemde; ders sayıları azalacak ve liselerde "kariyer ofisleri" oluşturulacağı söylendi. Yeni modelde birçok ders de seçmeli hale getirilirken, ayrıca 9'uncu sınıfta beden eğitimi ve spor, görsel sanatlar, müzik, sağlık bilgisi, trafik kültürü mecburi ders olmaktan çıkarıldı. Bütün sınıflarda ortak olan ders sayısı ise 2 oldu. Bu dersler Türk dili ve edebiyatı ile din kültürü ve ahlak bilgisi olarak belirlendi. Yeni model toplumun büyük bir kesiminde eleştiriyle karşılanırken bir kesimde modelin fayda sağlayacağını savunuyor. Konuyla ilgili Eğitim Sen Şube Başkanı Hicran Turan, Eğitim İş Şube Başkanı Emine Çalık, Türk Eğitim Sen Şube Başkanı Yaşar Şanlı ve Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim Bir Sen) 1 No’lu Şube Başkanı Şahin Yaşlık’tan yeni model ile ilgili görüşlerini aldık.
YAŞLIK, ‘ALANDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLER MEMNUN DEĞİL’
Konuyla ilgili görüşlerini belirten Eğitim Bir Sen 1 No’lu Şube Başkanı Şahin Yaşlık, “Bakan Selçuk’un açıkladığı yeni orta öğretim modeli ile ilgili şuanda değerlendirmelerde bulunuyoruz. Yapılacak değişikliklerde bize bir danışan olmadı. Sendika olarak danışılmamasını geçtik, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile de görüştük. Bu konuda bir bilgilendirme, bir fikir alışverişi olup olmadığını sorduk. Bu konuda il müdürleri ile bile ayrıntılı bir görüşme yapılmadığı duyumunu aldık. Bize de sürekli olarak alandaki arkadaşlarımızdan bu konuyla ilgili memnuniyetsizlik yorumları geliyor. Alanda çalışan öğretmen arkadaşlarımız, veliler bu konudan oldukça rahatsız” sözlerini kullandı.
‘KARARLAR 30 MİLYON ÖĞRENCİMİZİ İLGİLENDİRİYOR’
Yaşlık, “Yine büyük bir olasılıkla üniversitede yer alan hocalarla kapalı kapılar ardında bir değerlendirme yapılarak bu sonuçlara ulaşıldı. Bu Milli Eğitim Bakanlığı’nın genel bir sorunudur. Bu kararlar 30 milyon öğrencimizi ilgilendiriyor. Dolayısıyla 82 Milyon insanımızı etkiliyor. Eğitim sistemimizde böyle bir değişiklik olacaksa önce bir taslak hazırlanır. Bu taslak sendikalardan, velilerden, il milli eğitim müdürlüğü, ilçe milli eğitim müdürlüğü görevlilerinden, eğitimcilerden oluşan bir heyete sunulur ve hepsinin fikri alınır” dedi.
‘ARAŞTIRMA YAPILMADAN MI KARAR ALINDI’
Yaşlık, “Böyle bir durum olmadığında kimsenin fikri alınmadığında hiç kimse ne olduğundan habersiz kalıyor. İnanın bugün eğitimden sorumlu milletvekilimiz Mehmet Akif Yılmaz ile de konuşsak o da böyle bir fikir alışverişi olmadığını söyleyecektir. Sayın Bakan herhalde görevden alınmak için böyle bir kararı açıklamamıştır. Şuanda beden eğitimi ve spor, görsel sanatlar, müzik, sağlık bilgisi, trafik kültürü öğretmenlerimiz hepsi bulunduğu konumdan rahatsız. Ne kadar derse girecek, ne kadar öğretmen var, bunların hiçbirisinin araştırması yapılmadan mı bu karar alındı?” diye konuştu.
ŞANLI, ‘KADEMELİ OLMASI DOĞRU BİR YAKLAŞIM’
Ardından görüşlerini bildiren Türk Eğitim Sen Şube Başkanı Yaşar Şanlı, “Açıklanan yeni lise eğitim modeline yönelik değerlendirme ve tartışmaların uzun soluklu olacağı aşikardır. Programı, bütün sistemin bir parçası olarak bakıyor, olumlu bulmakla beraber çekincelerimizi de ifade ediyoruz. Öncelikle yıllardır tartışılan meselelere cesaretle dokunuluyor olmasını takdir ediyoruz. Ayrıca daha önceki sistem değişikliklerinde yapılmayan bir şekilde, bu defa nispeten istişare usulünün takip edilmesi de bir diğer takdir edilecek husustur. Yeni sistemin kademeli olarak hayata geçirilecek olması doğru bir yaklaşımdır. Eğitim sistemimiz, oyun devam ederken kuralın değiştirilmesinin ceremesini çok çekti. Bu bakımdan programın etaplara ayrılarak uygulama tarihlerinin belirlenmiş olması isabet olmuştur “dedi.
‘ÖZGEÇMİŞİ OKUMADAN ÖZ GELECEK YAZAMAYIZ’
Şanlı sözlerini, “Sayın Bakan çocuklarımızın öz geleceklerini yazmaları gerektiğine vurgu yaptı. Ancak özgeçmişi okumadan öz gelecek yazamayız. Dolayısıyla yeni programda tarih dersinin sosyal ve beceri bilimleri grubunda tercihli ders olarak bulunması bizi endişeye sevk etmiştir. Tarih dersi özellikle Türk Tarihi kesinlikle tek başına bir alan, grup olmalı ve zorunlu olmalıdır. Ders sayısının azaltılması yıllardır tartışılan bir konuydu. İlk bakışta olumlu görülmektedir. Ancak bu yapılırken, öğretmenlerimizin norm fazlası durumuna düşmesine tedbir alınmalıdır. Öğretmeni norm planlamaları ile rahatsız etmeden ve yeni mağduriyetlere sebep olmadan, heyecan ve inançla yenilemek ve yetiştirmek sistemin başarıyla uygulanabilmesi adına ana amaç olmalıdır” şeklinde sürdürdü.
‘FİZİKİ VE TEKNOLOJİK YETERSİZLİK SORUNU’
Şanlı sözlerinin sonunda, “Programın açıklaması yapılırken çocuklarımızın sosyal, sportif ve sanatsal yeteneklerini ortaya çıkaran bir ders planlaması olacağı duyuruldu. Ancak programda görsel sanatlar, müzik ve beden eğitimi dersleri 6-8 ders arasında seçmeli olarak sunulacak. Böyle bir durumda, yeni sistemle hedeflenene nasıl ulaşılacağı ciddi bir problemdir. Fiziki ve teknolojik alt yapı yetersizliğini gidermeden yeni programın hedeflenen başarıyı yakalaması mümkün olmayacaktır. Örneğin, yaparak ve yaşayarak öğrenme esasını temel alan yeni program için, gerekli atölye ve laboratuvarınız yoksa hedefler kağıt üzerinde kalacaktır. Yeni lise programının yeni problemlere yol açmaması için tedbirler alınmasını istiyoruz” diye konuştu.
TURAN, ‘BU İŞİN MUHATAPLARINA DANIŞILMADI’
Eğitim Sen Şube Başkanı Hicran Turan, “Milli Eğitim Bakanı yeni geldiğinde herkes umutla bekledi. Hiç eğitimci bir bakanımız olmamıştı ama biz biliyorduk ki, gelen yeni bir bakan değil. Ne zamandan beri eğitimle ilgileniyor. 4+4+4 eğitim sisteminin gelişinden beri özelleştirmeden yana olan bir insan. Aslında sistem değişmiyor, sadece kendi isteklerine göre uyduracakları değişimler yapılıyor. O günden bugüne kadar eğitimde dinselleşme ve özelleştirme süreci devam etti. Bunları yaparken hiçbir zaman hiçbir eğitimciye danışmadılar. Yani bu işin muhatabı olan kişilere danışmadılar” sözlerini kullandı.
‘ŞİRKETLERE UCUZ İŞ GÜCÜ SAĞLANIYOR’
Sözlerini sürdüren Turan, “Şimdi mesela meslek liselerini resmen TOBB’un eline verdiler. Görünürde bakanlık denetliyor ama hiç öyle değil. Örneğin Antalya’da bir lise Mercedes firmasıyla imzalanan protokolle resmen kendilerine bir ucuz iş gücü sağlıyorlar. Biz diyoruz ki bilimsel, laik, parasız eğitimden yanayız ama onlar bundan tamamen uzaklaştırıyorlar. 9’uncu sınıfta zorunluluktan kaldırılan dersler, bir öğrencinin kafasını dinleyecek ve onu ruhen rahatlatacak beden ve sanat derslerini ortadan kaldırıyorlar. Din dersi zorunlu hale geliyor, neden? Zaten hali hazırda birçok imam hatip lisesi var oralarda bu dersler yoğunlukla gösteriliyor. Bunların derdi kendi düşünce yapılarını eğitim sistemine entegre etmektir” ifadelerini kullandı.
ÇALIK, ‘BAKANIN AÇIKLAMASINDAN BAŞKA BİLGİ YOK’
Eğitim İş Şube Başkanı Emine Çalık ise konuyla ilgili, “Bu aşamadan sonra ne yapılacak bizde genel merkezimizden haber bekliyoruz. Genel eğitim politikası değiştirilmek isteniyor. Git gide bilimsel eğitimden uzaklaşıyoruz. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk konuyla ilgili bir açıklama yaptı evet. Ancak bunun dışında ne sendikalardan ne eğitimcilerden bir görüş alınmadı. Hiçbir zaman da alınmıyor. 9’uncu sınıfta beden eğitimi ve spor, görsel sanatlar, müzik, sağlık bilgisi, trafik kültürü mecburi ders olmaktan çıkarıldı. Bu öğrencilerimizin için vahim bir durum. Bunun yanında din kültürü dersi tüm sınıflarda zorunlu hale getiriliyor. Bizde konuyla ilgili ayrıntılı bilgilendirmeyi genel merkezimizden bekliyoruz” şeklinde konuştu. Kerim ÇELİK

HABERİN GALERİSİ Tüm Galeriler

Eğitimciler tartıştı

Eğitim İş Şube Başkanı Emine Çalık

Eğitimciler tartıştı

Eğitim Sen Şube Başkanı Hicran Turan

Eğitimciler tartıştı

Eğitim Bir Sen 1 No’lu Şube Başkanı Şahin Yaşlık

Eğitimciler tartıştı

Türk Eğitim Sen Şube Başkanı Yaşar Şanlı

YORUMLAR Üye Girişi

Bu Habere Yorum Yapılmadı. İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz? 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
 

Çağdaş Kocaeli Gazetesi | Kocaeliden dünyaya Tavsiye Formu

Bu Haberi Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız
Yukarı ↑