Eğitim Sen: Okullarda dinselleşme artıyor

2023-2024 eğitim öğretim yılının ilk dönemini değerlendiren Eğitim Sen Şube Başkanı Ayda Işık, "Türkiye’nin eğitim sistemi en temel bilimsel ilkelerden ve laik eğitim anlayışından hızla uzaklaşırken, okullarda dinselleşme hızla artarak kaygı verici boyuta ulaşmış durumdadır" dedi

Sefa Gardiyanoğlu
Sefa Gardiyanoğlu Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Eğitim Sen Kocaeli Şubesi, bugün sona eren 2023- 2024 eğitim öğretim yılının ilk dönemini değerlendirdi. İzmit'te bulunan sendika binasında düzenlenen toplantıya Eğitim-Sen Şube Başkanı Ayda İşık'ın yanı sıra, şube yönetimi ile üyeler katıldı. Eğitim emekçilerinin yaşam koşullarına dikkat çeken Ayda Işık, aynı zamanda çocukların eğitime erişim sorununu da dile getirdi. ÇEDES uygulamasına tepki gösteren Işık, eğitimde ticarileşme ve dinselleştirmenin etkilerine vurgu yaptı.

" MEMUR ALIMI YAPILMIYOR"

Işık'ın açıklamasının tamamı şöyle: “MEB’in örgün eğitim istatistiklerine göre Türkiye’de örgün eğitimde (resmi ve özel) 17,5 milyon öğrenci bulunmaktadır.Türkiye çapında devlet ve özel okullarda toplam 1 milyon 139 bin 673 öğretmen görev yapmaktadır. Türkiye’de yıllardır çok ağır çalışma koşulları altında ve özveriyle görev yapan eğitim emekçilerinin yaşam koşulları giderek ağırlaşırken, boş kadro olmasına rağmen, uzunca bir süredir eğitim kurumlarına genel idari hizmetler, teknik personel ve yardımcı hizmetler sınıfında memur alımı yapılmamaktadır.

'SORUNLAR SÜRÜYOR'

Türkiye’de çocuklar okula aç gitmekte, yeterli beslenememekten kaynaklı fiziksel ve zihinsel gelişimleri sağlıklı olmamaktadır. Yine çocuk ve gençlerimizi eğitim hakkından eşit koşullarda yararlanamamaktadır. Yoksul, emekçi ailelerin çocukları başta olmak üzere, kız çocukları ve kırsal kesimde yaşayan çocuklar açısından eğitime erişim konusunda yaşanan sorunlar sürmektedir. 2023/24 eğitim öğretim yılının ilk yarısı bölgesel, cinsel, sınıfsal vb. eşitsizliklerin derinleştiği, çocukların eğitim hakkından eşit koşullarda yararlanamaması, eğitime erişimde yaşanan sorunlar ve anadilinde eğitim gibi en temel sorunların varlığını sürdürdüğü bir dönem olmuştur. 6 Şubat depremleri, deprem bölgesinde eğitim öğretimde yaşanan sorunların daha da ağırlaşmasını beraberinde getirmiştir. Deprem nedeniyle birçok okul yıkılmış ve hasar görmüştür. 

'TİCARİLEŞME VE DİNSELLEŞTİRME'

2023-2024 eğitim öğretim yılının ilk yarısında eğitimde ticarileşme ve eğitimi dinselleştirme uygulamaları tüm hızıyla sürmüştür. Türkiye'de özel öğretimin örgün eğitim içindeki payı 2002’de yüzde 1,9 iken, 2023’te yüzde 9,3’e yükselmiştir. Özel okulların devlet okullarına oranı ise yüzde 23,5’a ulaşmış durumdadır. Milyonlarca çocuk ve gencimiz kalıcı yaz saati uygulaması nedeniyle zifiri karanlıkta okula gitmek, akşam geç saatlerde okuldan eve dönmek zorunda bırakılmıştır. ‘4 gün iş, bir gün okul’ sloganıyla patronlara ucuz iş gücü kaynağı olarak sunulan meslek lisesi öğrencileri Mesleki Eğitim Merkezleri’nde (MESEM) çocuklarımız can güvenliği olmadan çalıştırılmaktadır. Öğretmen açıkları, mülakata ve arşiv araştırmasına dayalı sözleşmeli öğretmenlik ve ücretli öğretmenlik uygulaması sürmektedir. Öğretmenlik Meslek Kanunu ile 'eşit işe eşit ücret' uygulamasına aykırı adımlar atılmış, aynı işi yapan öğretmenler kariyer basamakları üzerinden faklı ücretlendirilerek ayrıştırılmıştır.

'ÇEDES FAALİYETLERİ ARTTI'

Türkiye’nin eğitim sistemi en temel bilimsel ilkelerden ve laik eğitim anlayışından hızla uzaklaşırken, okullarda dinselleşme hızla artarak kaygı verici boyuta ulaşmış durumdadır. MEB’in geçmişte eğitimin dinselleştirilmesi hedefiyle Diyanet İşleri Başkanlığı başta olmak üzere, çeşitli dini vakıf ve derneklerle ortak yürüttüğü projeler ve imzalanan ‘işbirliği’ protokolleri, okulları çeşitli cemaat, tarikat ve dini grupların etkinlik ve faaliyet alanı haline getirmiştir. 2023-2024 eğitim öğretim yılında ÇEDES faaliyetleri belirgin şekilde artmış durumdadır. 

'EĞİTİMDE ŞİDDET ARTTI'

Proje kapsamında 'manevi danışman' olarak görevlendirilen imam, vaiz, din hizmetleri uzmanı ve Kuran kursu hocaları, MEB’e bağlı okul öncesi, ilkokul ve ortaokullarda öğrencilere 'değerler eğitimi' vermeye başlamıştır. Yine bu dönemde eğitimde şiddet olayları artarak devam etmiş ülkenin her yanında olduğu gibi ilimizde de öğretmenlere yönelik şiddet manzaraları görülmüştür. Son olarak 29 Aralık 2023 günü Darıca ilçemizde iki öğretmen arkadaşımız veli ve öğrencileri tarafından darp edilmişlerdir." 

19 Oca 2024 - 16:19 Kocaeli- Gündem

Mahreç  Sefa Gardiyanoğlu



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.