Uzmanından Ramazan’da sağlıklı beslenme tavsiyeleri

Kocaeli Şehir Hastanesi doktorlarından Uz. Diyetisyen Sevil Kardeş, Ramazan ayında vatandaşlar için beslenme tavsiyelerinde bulundu

Ayşe Aydın Ceyhan
Ayşe Aydın Ceyhan Tüm Haberleri

Kocaeli Şehir Hastanesinde görev yapan Uzman Diyetisyen Sevil Kardeş, on bir ayın sultanı olarak adlandırılan Ramazan ayının gelmesi ile birlikte oruç tutmaya başlayan vatandaşlarımız için önemli beslenme önerilerinde bulundu. Dr. Kardeş, sağlıklı beslenmenin önemini anlattığı açıklamasında "Vücudumuzun ihtiyacı kadar neslenirsek hem sağlığımızı korur hem de gıda israfının önüne geçeriz." dedi.

İFTARDAN SONRA ARA ÖĞÜN TAVSİYESİ 

Ramazan ayında da sağlıklı beslenmenin önemini vurgulayan Uzman Diyetisyen Sevil Kardeş, Ramazan ayında beslenmeyle alakalı yaptığı açıklamada: “Porsiyon kontrolünüzü sağlayın. Unutmayalım ki vücudumuzun ihtiyacı kadar beslenirsek hem sağlığımızı korur hem de gıda israfının önüne geçeriz. Oruç tutarken değişen beslenme düzenimizde bazı hususlara dikkat etmek gerekir. Ramazan ayında öğünleri genel olarak sahur, iftar ve iftardan 1-2 saat sonra bir ara öğün şeklinde düzenlemek tek bir öğüne yüklenmenin önüne geçerek daha dengeli beslenmeyi sağlayacaktır. Oruç tutan kişinin özellikle sahur öğününü atlamaması gerekmektedir. Sahur yapmayanlarda uzun süre açlık ve susuzluğa bağlı kan şekeri düşüklüğü, zihin durgunluğu, dikkat dağınıklığı, baş ağrısı, yorgunluk ve günlük hayatta verimsizlik gibi problemler daha fazla yaşanmaktadır. Uzun süre tok kalabilmek adına sahurda proteinden zengin besinler tüketmeye özen gösterilmelidir." dedi.

SAHURDA HAFİF GIDALAR

Sahurda özellikle hafif ve protein ağırlıklı beslenilmesi gerektiğini belirten Dr. Kardeş: "Süt, yoğurt, peynir, yumurta, ceviz ve tam tahıllı ekmekler gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılabilir ya da çorba, zeytinyağlı yemekler, yoğurt ve salatadan oluşan bir öğün tercih edilebilir. İftarda ise mideye birden yüklenmemek, besinleri iyi çiğnemek ve hafif besinleri tercih etmek gerekir. Beynimize tokluk sinyalinin besin alımını takiben 15-20 dakika içinde oluştuğunu düşünürsek hızlı yediğimizde porsiyon kontrolünü sağlamakta güçlük çekeceğimizi ve kilo alımına zemin oluşturacağımızı unutmamalıyız. Bunun için öncelikle 1 bardak ılık su ile orucumuzu açıp akabinde 1-2 hurma ve 1 kase çorba tüketmek ve sonrasında 5- 10 dakika beslenmeye mola vermek uygun olacaktır. İftarda çorbadan sonra az yağlı et yemeği, zeytinyağlı sebze yemeği ve salata ağırlıklı beslenmeyi ön plana alıp aşırı miktarda karbonhidrat alımından kaçınmalıyız.” ifadelerini kullandı.

13 Mar 2024 - 13:03 - Sağlık

Mahreç  Ayşe Aydın Ceyhan



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.