Rektör adayı Çolak projelerini anlattı

Kocaeli Üniversitesi Anıtpark yerleşkesinde gerçekleştirilen konferansta rektörlük için ortak çalışmalar yapan Prof. Dr. Başar Çolak ve Prof. Dr. Ahmet Selamoğlu projelerini anlattı.

Rektörlük için Prof. Dr. Başar Çolak ile ortak çalışma yapan Ahmet Selamoğlu açıklamalarda bulundu. BESYO’da gerçekleşen proje tanıtımına 150 akademisyen katıldı. Çıktıkları yolculukta kasım ayına geldiklerinde hala kimin aday olacağına karar vermediklerini ve herkesin bu soruyu kendilerine yönelttiğini söyleyen Selamoğlu, ‘’ Bu üniversiteyi büyütmeye yönelik bir adaylık. Öğretim üyeleriyle, Kocaeli Üniversitesi mensuplarıyla bir araya geldik ve 700’ün üzerinde akademisyenin güvenini kazandık.’’ Dedi. Kasım ayı gibi açıklama yapmayı düşündüklerini söyleyen Prof. Dr. Ahmet Selamoğlu, ‘’ Bir gün Başar’la oturuyorduk ve 10 dakika içinde ikimizin de aday olmamasına, birbirimize destek vermemiz gerektiğine karar verdik. Bu birliktelik daha da büyüyerek gidecek çünkü biz kimseyle yarışmıyoruz üniversitenin teveccühünü bekliyoruz. Tekçi bir yapıda değil, herkesi kucaklayan bir yapıdayız’’ dedi.

BU SALON ÜNİVERSİTEMİZİN 

FİLİZLENDİĞİ YERDİR

Rektör adayı Prof. Dr. Başar Çolak projelerinden önce kısa bir konuşma yaptı. Çolak, ‘’ Bu salon bilinçli seçildi, üniversitemizin filizlendiği yer bu salondur. Baki hocamız bu salonda topladığı fikirlerle umuttepeyi yarattı ‘’ dedi. Demokrat tavrımızla herkesi kucaklamak istiyoruz diyen Çolak ardından projelerine geçti. Kendilerine bir çok soru sorduklarını ve bu sorular sonucunda 22 başlık çıkarttıklarını söyledi.

İŞTE DEMOKRAT 

ADAYLARIN PROJESİ

Rektör Adayı Prof. Dr. Başar Çolak projelerinden bahsederek, “Bugünün küresel köyünde, özgürlük ve eşitlik, demokrasi, çoğulculuk, İnsan hakları, cinsiyet eşitliği, çok kültürlülük, yaşam tarzlarına saygı gibi ortak insanlık değerleri güçleniyor. Kurum kültürümüze bu değerler ile yön vereceğiz.Söz hakkına değer veren, dinlemeyi ilke edinen, öğretim üyelerinin iradesine saygı gösteren, eleştirileri üniversitenin gelişimine katkı ve sahiplenme olarak gören, farklı düşünenin hak ve hukukuna sahip çıkan, öğrencileri yasaklarla yormayan, hoşgörü ile kucaklayan yönetsel ilişkiyi kuracak bir rektörlük.Hiçbir fakültenin egemenliği altında olmamalı ve tüm üniversiteyi kucaklamalıdır. Yardımcıları ve yöneticileri farklı fakültelerden olmalıdır. Ekip çalışması ile üniversiteyi kucaklayan, üst yönetimi farklı fakülte ve okullardan oluşturan, rektör danışmanlarını, tanımlanmış görevlerde inisiyatif kullanacak biçimde işlevlendiren, akademik değerlere saygılı, yetkin genel sekreterlikle ulaşılabilir bir rektörlük.

ÖZLÜK HAKLARINA 

DOKUNULMAYACAK

Çolak projele açıklamalarının devamında, “Dekan ve enstitü müdürlerini seçimle belirleyen, yüksekokul müdürlerini liyakate göre seçen, yönetsel kurullarda temsil ve söz hakkı veren, meslek Yüksekokulu Koordinasyon Kurulu’nda her akademik düzeyden seçilmiş temsilcilere yer veren, bilimsel gelişme ve fiziksel büyüme alanlarında paylaşıma dayalı ortak görüş oluşturan, söz, yetki, karar süreçlerinde görünmeyenleri görünür kılan bir rektörlük.Büyüme nitelikli mi nicelikli mi olacak? Sayısal büyüklüklerle övünmek yerine akademik üretim ile öne çıkan bir üniversite istiyoruz.Özlük haklarını bir otorite kararı gerektirmeden, zamanında akademik ölçütler temelinde veren, başarı ölçütleri ile araştırma görevlilerinin kadroya geçmelerinde 33. maddeyi işleten, İzin ve görevlendirmeleri nesnel ölçütlere göre ve çalışanların görüşlerini alarak yapan, üniversitenin yapı taşının insan emeği olduğunu akılda tutan bir rektörlük” dedi.

NİTELİKLİ EĞİTİM VURGUSU

Çolak nitelikli eğitimin önemine vurgu yaparak, “Akademik kadroları öğrenci sayısı, ders ve hizmet yükü, laboratuvar, araştırma projeleri ve yayın sayısı gibi birlikte oluşturulacak ölçütlerle belirleyen bir yaklaşımla Kocaeli Üniversitesi’ni ilk on üniversite arasına yükseltecek bir rektörlük.Çok disiplinli programlara öncelik veren, Lisans düzeyinde modüler eğitimi tartışmaya açan, Ön lisans için uygulamalı meslek eğitimi tasarlayan, İkinci öğretimi bölüm görüşleri ile yapılandıran, Uzaktan eğitimi destekleyen ve yaygınlaştıran, Eğitim ve öğretimde başarı ödülleri veren, Staj uygulamasını sosyal bilimlere yaygınlaştıran ve Eğitim öğretim süreçlerini sürekli olarak iyileştiren bir rektörlük.Akreditasyon çalışmalarına odaklanan, Yenilikçi bir anlayışla akademik program geliştiren Eğitim Öğretim Geliştirme Kurulu’nu kuran bir rektörlük.Bilim alanlarında disiplinler arası lisansüstü programlar açan, Toplumsal sorunlara odaklı araştırma merkezlerini etkin kılan, Araştırma merkezlerini başarı ölçütleri ile takip eden, Projelerde dış hakem değerlendirmesi getiren, Teknopark şirketlerinin üniversite işbirliğini isteyen, Araştırmayı önceleyen bir rektörlük” dedi.

HASTANELER VE 

LABARATUVAR ÖNEMLİ

Bütçenin bilimsel araştırmalar payınında arttırılacağını ifade eden Çolak, “Bilimsel araştırmaya ayrılan bütçeyi artıran, Yayınlarda başarı ölçütlerine göre artan oranlarda maddi destek sağlayan, Araştırma konuları seçimine müdahale etmeyen, “Akademik yazım birimi” oluşturan, Yabancı dil desteğini farklı yöntemlerle sürdüren ve Bilimsel niteliği yükselten bir rektörlük.İnsangücü ve donanımlarını yeterli hale getiren, Kişisel alan olmaktan çıkaran, Ortak çalışma kültürü ile yeniden yapılandıran, Disiplinler arası merkez laboratuvarları geliştiren, Sektörlere hizmet verebilecek nitelikte yatırım yapan, Saygın bir yayınevi kuran, basımevini canlandıran, Araştırma bağlamında akılcı bir yönetimi hayata geçiren bir rektörlük” ifadelerinde bulundu.

YÜKSEKOKULLAR VE FAKÜLTELER 

BİRBİRİNE YAKIN OLACAK

Yüksekokulların üniversite olarak görülmediğine dikkat çeken Çolak, “Yüksekokulları diğer okullar olarak görmeyen, Ön lisans programlarında görev yapan öğretim üyelerinin lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme ve tez yönetme haklarını koruyan, Ön lisans düzeyinde eğitim veren öğretim elemanlarının akademik gelişimlerini destekleyen, Üniversitenin geleceğini bütünlüklü bir biçimde tasarlayan bir rektörlük.Arslanbey Yerleşkesini gelişme alanı olarak gören, Kandıra Meslek Yüksekokulu’nu Arslanbey’e taşıyan, Diş Hekimliği Fakültesini Tıp Fakültesi yakınına taşıyan, Fen Edebiyat Fakültesi’ni iki fakülte yapan, Yüksekokulları fakülteye dönüştüren, Umuttepe Yerleşkesinde bir konferans oteli inşa eden, Düşüncelerini üniversite ile paylaşarak hareket eden bir rektörlük” şeklinde konuştu.

UYGULAMALI OKULLAR

Pratik eğitimin önemine dikkat çeken Çolak, “Öğrencileri kariyer destek birimi ile yönlendiren, Yönetmelik uygulamalarında standart sağlayan, Öğrenci İşleri - Bilgi İşlem birimleri işbirliğini kuran, Akademik takvimde esneklik yaratan, Hizmet kalite ve hızı ile personel etkinliğini artıran, Öğrenci İşleri Dekanlığı kurmuş bir rektörlük.Öğrencileri kariyer destek birimi ile yönlendiren, Yönetmelik uygulamalarında standart sağlayan, Öğrenci İşleri - Bilgi İşlem birimleri işbirliğini kuran, Akademik takvimde esneklik yaratan, Hizmet kalite ve hızı ile personel etkinliğini artıran, Öğrenci İşleri Dekanlığı kurmuş bir rektörlük.Öğrencileri kariyer destek birimi ile yönlendiren, Yönetmelik uygulamalarında standart sağlayan, Öğrenci İşleri - Bilgi İşlem birimleri işbirliğini kuran, Akademik takvimde esneklik yaratan, Hizmet kalite ve hızı ile personel etkinliğini artıran, Öğrenci İşleri Dekanlığı kurmuş bir rektörlük” dedi.

BİR ARADA YAŞANACAK ÜNİVERSİTE

Üniversitede bir arada yaşamı savunacaklarını söyleyen Çolak, “Akademik yaşama adım atan öğretim üyelerimize akademik cübbelerini hediye eden, Mezuniyetleri şenliğe dönüştüren, Emeklilerine vefa gösteren, Mezunları ile her yıl buluşan, Üniversiteyi kazanan öğrencilerin aileleri ile buluşan, Kurumsal kimliği yaşamın bir parçası yapan, Ulusal, uluslararası alanda üniversitenin değerini ve bilinirliğini güçlendiren bir rektörlük.Akıl ve hoşgörünün hakim olduğu, Kendisi gibi düşünmeyen ve öyle yaşamayanlarca desteklenmenin şaşırtıcı olmadığı, “sabah yoluna sevinçle düşülen bir üniversitenin” mümkün olduğuna inandıklarını ve destek istediklerini söyleyerek proje sunumlarını bitirdiler. Ayıca Prof. Dr. Ahmet Selamoğlu, bugün ki rektörlükten daha cesur olacaklarını, ‘’konular hakkında fikir sahibi olan iradeli ve cesur bir rektörlük ‘’ sözleriyle anlattı.

17 Eyl 2014 - 12:25 - Gündem

Son bir ayda cagdaskocaeli.com.tr sitesinde 200.367 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

namuslu irade - Akademisyenin özgür iradesine ipotek koymaya çalışan başabakan ziyaretleriyle bu iş olmaz, yandaş rektör istemiyoruz... yaşasın özgür bilim, başar hoca birinci olmalı, olmaz diye bişey yok, olmazsa da varsın birinciyi atamayarak altında ezilsinler... bu arada kimse unutmasın Başar hoca RİZEli!!!Akademisyenin özgür iradesine ipotek koymaya çalışan başabakan ziyaretleriyle bu iş olmaz, yandaş rektör istemiyoruz... yaşasın özgür bilim, başar hoca birinci olmalı, olmaz diye bişey yok, olmazsa da varsın birinciyi atamayarak altında ezilsinler... bu arada kimse unutmasın Başar hoca RİZEli!!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Eylül 12:25



Anket Yeni web sitemizi beğendiniz mi?