Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme konusunda her gün pek çok kafa karıştırıcı şey duyuyoruz. Diyetler, beslenme önerileri, yeni yapılan araştırmalar sonucu elde edilen yeni bilgiler vesaire. Ancak bunlardan hangilerinin doğru olduğunu bilmek çok zordur. Her geçen gün daha farklı bilgiler duyuyoruz. Ayak uydurmaya çalıştıkça aslında ne kadar kötü bir şey yaptığımızın farkında değiliz. O esnada tek amacımız sağlıklı beslenmek ve sağlıklı kilo vermek oluyor. Ama her şey bu kadar basit değildir. Ve bu kadar çok bilgi karşısında ne yapmamız gerektiğini şaşırıyor, ne yiyeceğimizi bilemiyoruz. Hiçbir şey bilmesek ve diyetleri uygulamasak bile yapabileceğimiz bir şey var: Sebze ve meyveyi bolca tüketmek. Çünkü zararının neredeyse hiç olmadığından, aksine çok yararlı olduğundan emin olduğumuz, vitamin ve mineralle dolu olduğunu bildiğimiz gerçek besinler bunlar. Günlük enerji alımına özen gösterin. Enerjinin fazla alınması şişmanlığa, az alınması zayıflığa, yetersiz beslenmeye neden olur. Bunun için yediğiniz besinlerin miktarlarını ve hareketlerinizi gözden geçirin. Spor salonlarına vaktiniz yoksa evde egzersiz yaparak sağlıklı beslenme ve diyetinize ekstra katkı sağlamış olursunuz. Düzenli beslenin. Sağlıklı Beslenmek için günlük beslenmenizi ortalama 4–6 öğün olacak şekilde planlayın. Üçten az sayıda öğün yetersiz beslenmenize, altıdan fazla öğün ise sık atıştırmalar nedeniyle şişmanlığa yol açabilir. Günde 2-3 litre sıvı tüketmeye özen gösterin. Ekmekte doğal undan yapılanları tercih edin. Çünkü doğal un ve ondan yapılan ekmek, makarna, erişte gibi besinler pek çok vitamin, mineral ve lifi doğal olmayanlara göre yüksek düzeylerde içerirler. Bu özellikleri ile kalp-damar hastalıkları, şişmanlık, kabızlık ve kansere karşı koruyucudurlar. Bulgur da doğal bir tahıl ürünüdür. Sık tüketilmelidir. Sağlıklı Beslenmek sanıldığı kadar zor değildir. Sebze ve meyvelerin mevsiminde üretilenlerini tercih edin. Örneğin yazın domatesi, karpuzu, kışın havucu, portakalı tüketin. Şeker ve şekerli besinleri çok sık tüketmeyin. Şeker vücuda sadece kalori verir. Fazla tüketildiğinde şişmanlığa ve diş çürümesine neden olur. Tuz tüketiminizi gözden geçirin. Tuzun fazla tüketilmesi ileri dönemde yüksek tansiyona yol açabilir. Bu nedenle tuzluğu masadan uzak tutun. Yemeklerin tadına bakmadan tuz eklemeyin. Yemeklerin tadını tuz yerine baharatlarla zenginleştirin. Unutmayın ki, sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşama konusunda yapılan bu öneriler, sadece sizin için değil, kardeşleriniz, anne-babalarınız, aile çevreniz, arkadaş ve dostlarınız için diğer bir deyişle tüm toplumun sağlığı için önemlidir.

20 Şub 2020 - 14:39 - Gündem

Son bir ayda cagdaskocaeli.com.tr sitesinde 229.410 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Yeni web sitemizi beğendiniz mi?