Honda’nın fabrikası satılığa çıkarıldı

Son 5-6 yıldır kapasitesinin altında üretim yapan Honda’nın Şekerpınar’da bulunan fabrikası satılıyor

Ayşe Aydın
Ayşe Aydın Tüm Haberleri
Haber albümü için resme tıklayın

Tüm teçhizatlarıyla birlikte müşteri arayan Honda, 1997 sonunda Çayırova’daki fabrikada üretime başlamıştı. 2021 yılının Eylül ayında üretimi tamamen durduracak olan Honda’nın Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, “ Fabrika, içerisindeki tüm teçhizatla birlikte satışa sunulacak Çalışan 1070 kişi ile de anlaşma yaptık, sıkıntı yok” açıklamasını yaptı.

‘KAPASİTEMİZ DÜŞTÜ’

Honda’nın Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, kapanmanın sebeplerini açıklayarak “İlki ve en önemlisi global düzeyde üretimdeki optimizasyonu yakalamaktı. Türkiye fabrikamızın kapasitesi 50 bin adet olmasına rağmen gelin görün ki son 5-6 yıldır maalesef kapasitenin yüzde 30-35 altında üretmek zorunda kaldık. Bunun sebebi kesinlikle iç pazar değil ihracatla ilgili bir konuydu. Ayrıca bu optimizasyon sadece Türkiye ile ilgili de değil. İngiltere, Endonezya ve Tayland fabrikalarında da revizyonlar yapıldı” dedi.

‘DAHA AVANTAJLI OLACAK’

Sözlerini sürdüren Kılıçer, “Kapanmanın ikincisi sebebi ise üretim etkinliğini artırmaktı. Yani Civic Sedan özelindeki bakarsak bu modelin Japonya’da devreye girmesiyle toplam üretim maliyeti düşecek, bu da daha rekabetçi olmasını sağlayacak. Bizim de faydamıza olacak. Yani Civic Sedan’ın Japonya’da üretilmesi Türkiye’de üretilmesinden daha avantajlı olacak diyebiliriz. Üretim maliyetlerini düşürme hedefi Japonya ile olan yüzde 10’luk gümrük vergisinin bile üzerinde bir avantaj yaratacak” şeklinde konuştu.

‘MODEL ÇEŞİTLİLİĞİ ARTACAK’

Önümüzdeki yıl üretimin durdurulmasıyla beraber fabrikayı içerisindeki bütün teçhizatla birlikte satacaklarını ifade eden Kılıçer, “Fabrikada çalışan bin 70 kişiyle ilgili paket çalışmalar ve anlaşmalar yapıldı. Şu an için hiçbir sıkıntı yok. Fabrika kapandıktan sonra sadece satış ve pazarlama operasyonunda 170’e yakın kişi kalacak. Fabrika kapandıktan sonra Türkiye’de model çeşitliliğini artıracağız. Tek bir model yerine çoklu model stratejisini hayata geçireceğiz. Bu konuda Avrupa’dan bile ayrışacağız, Türkiye’ye özel modeller devreye girecek”dedi.

‘HEDEFİMİZ YÜZDE 5’İ AŞMAK’

Kılıçer son olarak “Honda Türkiye’de ilk 6 ayda 8 bin 300’e yakın bir satış yapıp yüzde 4’ü aşan bir pazar payına ulaştı. Yılsonunda eğer pandemi sürecinde ikinci dalga olmazsa 25 bin adetlik satış hedefimiz var. Yani geçen seneki 20 bin 354 adedin üzerinde. Pazar payı anlamında hedefimiz yüzde 5’i aşmak ve bunu korumak. Bu bayi ağımız için de gerekli bir olgu. Yüzde 5 pazar payı, bizim olmazsa olmazlarımızdan bir tanesi. Fabrika kapandıktan sonra da bunu korumak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

13 Tem 2020 - 12:12 - Gündem

Muhabir Ayşe Aydın

Son bir ayda cagdaskocaeli.com.tr sitesinde 147.285 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Yeni web sitemizi beğendiniz mi?