Mustafa Kurt: Tahir Başkan'a minnettarız

Ulaşım esnafına 3 aylık yapılan 15 milyon destek için Başkan Büyükakın’a teşekkür eden Kocaeli Otobüs ve Minibüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt, “Başkanımız alkışı hak ediyor. Olmayan bir işi yaptı. Herkes onu takdir etmeliydi” dedi

Ayşe Aydın
Ayşe Aydın Tüm Haberleri

Kocaeli Otobüs ve Minibüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt, gazetemizi ziyaret etti. Kendisine ulaşımla alakalı sıkıntılarımızı iletirken Kurt da belediye ve ulaşım esnafının havuz projesi hakkında bilgiler verdi. Mustafa Kurt’a 80 Nolu Birleşik Kartepe Kooperatifi Başkanı Mahmut Aktaş, 5 Nolu Minibüs ve Otobüsçüler Kooperatifi Başkanı Niyazi Yağız, 5 Nolu Minibüs ve Otobüsçüler Kooperatifi Başkanvekili Ali Demirci eşlik etti.

15 MİLYONLUK DESTEK

Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım esnafına yaptığı 15 milyonluk yakıt desteği için teşekkür eden Kocaeli Otobüs ve Minibüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt, “Sadece çalışanlar yararlanacak bu yardımdan. Pandemi döneminde şoför bulamayan, iş gücü biraz daha iyi olanlar yani çalışmayanlar yardım almayacak. 7 metre ve üstü araçlara 3 ay boyunca aylık 2 bin 500 TL, 6 metre (kırmızı minibüsler, Gölcük şehir içindeki küçük araçlar-minibüsler vb.) ve aşağısında olanlara 2 bin TL verilecek. Toplamda 15 milyon TL yardımda bulunacak başkanımız” dedi.

‘BAŞKAN BİZİ İYİ TANIYOR’

Başkanın kendilerine sürekli destek olduğunu ifade eden Kurt, Sağ olsun gerçekten bizi düşünüyor. Bizim vücudumuzdaki bütün damarları bilen birisi. Genel sekreter ve genel sekreter yardımcılığı zamanında 12 yıl görev yaptık. Özelikle genel sekreter yardımcılığında 8-9 sene sırf ulaşımla bizimle ilgileniyordu. Sorunlarımızı iyi biliyordu. Dışarıdan biz kendimizi anlatamıyoruz, bazen bazı şoförlerin yaptığı hatalardan dolayı camia lekeleniyor” diye konuştu.

‘GELİRİMİZ YÜZDE 80 AZALDI’

Pandemiden önce günlük 600 bin yolcu olduğunu belirten Başkan Kurt, “Hiçbir esnaf kesiminde günlük 600 bin kişiyle haşır neşir olan başka esnaf grubu yok. Bir anlamda can taşıyoruz. Kahvecisi, lokantacısı da zarar gördü. Bana arabanızı ekin deseydiler sevinirdim. En azından bir iki ay, başımızın çaresine bir şekilde bakardık. Eskiden gelir ve gider arasında denge vardı. Şimdi yüzde 80 gelirimiz azaldı. Giderimiz ise yüzde 90. Bir tek yakıt kullanımında yüzde 10-20 azalma oldu. Onun dışında birçok maaşı, MTV’si gibi birçok giderimiz var” dedi.

‘BİN 650 ESNAF YARARLANACAK’

Pandemiden en fazla etkilenen risk alarak zarar eden esnaf olduklarını vurgulayan Kurt, “Bu süreçte insanlar cebinden mazot koyarak iş yaptı. Biz de arkadaşlarla kati suretle arabalarımızı çekmeme kararı aldık. Bu bir savaş. Cepheden kaçmak yok. Sonuna kadar mücadelemizi vereceğiz. Başkanımıza da durumumuzu anlatınca zaten kendisi de biliyor. En azından 3 ay esnaf biraz olsun rahat edecek. Muhtemelen nisan ayında esnaf biraz daha görünüşe göre iyi olacaktır. Belediyemizin desteğinden bin 650 kişi yararlanacak” diye konuştu.

Soldan sağa; 80 Nolu Birleşik Kartepe Kooperatifi Başkanı Mahmut Aktaş, 5 Nolu Minibüs ve Otobüsçüler Kooperatifi Başkanı Niyazi Yağız, Nurettin Kolaylı, Kocaeli Otobüs ve Minibüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt, Sadun Çetin ve 5 Nolu Minibüs ve Otobüsçüler Kooperatifi Başkanvekili Ali Demirci bir arada görülüyor.

‘ALKIŞLAYACAKTIK AMA GELMEDİ’

Desteklerinden ötürü Başkan Büyükakın’a tekrar tekrar teşekkür eden Kurt, “Başkanımızdan Allah razı olsun. Başkanımız Türkiye’de bir tane. Türkiye’de toplu taşıma esnafı ciddi derecede mağdur. Bilhassa küçük şehirlerdeki esnaflar daha da mağdur. Başkanımız ödeneğin yapılmasında ve bu konuda kanun çıkmasında ön ayak oldu” dedi. Belediye meclisinde başkanı alkışlamak istediklerini de belirten Kurt, “Mecliste organize olduk ama başkan meclise gelmedi. Bakan Bey burada diye Gebze Belediye Başkanı meclisi yönetti. Biz bütün kooperatif başkanları toplandık ve alkış yapacaktık ama kendisi gelmediği için nasip olmadı” diye konuştu.

‘KOVALAMACA BİTTİ’

Üzerinde çalışılan proje ile ilçelerdeki kooperatifleri ulaşım parkın araçlarıyla aynı havuza alacaklarını belirten Kurt, “Merkezde uygulama başladı. Bir sene oldu. 4 gün çalıştık sonra pandemi oldu. Belediye ile ortak çalışmamız bize bir artı değer kattı. Üst üste aynı saatte belediyeden de bizden de araba gidiyordu. Bu kez o da biz de boş dönüyorduk. Şimdi kovalamaca, rekabet ve boş dönme ortadan kalktı” ifadelerini kullandı.

‘ULAŞIMDA KALİTE ARTACAK’

Merkezde başlayan havuz projesine ilçelerde devam ettiklerini hatırlatan Başkan Kurt, “Kartepe, Alikahya ve Hereke’de kısım kısım yapaya başladık. İl genelinde yavaş yavaş yaygınlaşmaya başlayacak. İsteyen kooperatifleri havuzun içine alıyoruz. Bu uygulama kaliteyi artıracak. Ekonomik açıdan da bizi rahatlatacak. Yolcunun lehine de olacak bu uygulama. Eskiden şoförler arasındaki sürtüşmeler de olmayacak” şeklinde konuştu.

‘HAT 41 PROJESİ GELİYOR

Bölgesi olmadan yolcu alınamayan sistemle alakalı da çalışma yaptıklarını ifade eden Kurt, “Yeni bir çalışma yapıyoruz onunla alakalı. Başkan bu konuyla alakalı büyük sıkıntı yaşadığı için burada bir değişiklik yapalım dedi. Kartepe, Köseköy, merkez, Derince ve Körfez koridorunda Hat 41 projesi var. Yeni alınan arabalarla beraber 3 kooperatifin ortak çalışacağı havuz projesiyle alakalı çalışmalar devam ediyor. İnşallah ilerleyen zamanlarda bu proje hayata geçecek. Burada başlayıp karşıda da olma ihtimali var. Kooperatif başkanları da özverili bu konuda” dedi.

‘MEVCUT SİSTEM ÇÖKTÜ’

Pandemide yolcuya dayalı sistemin çöktüğünü söyleyen Kurt, “Devlet destekli belediyenin hizmet alımı veya kiralama modelini ön plana getirmesi lazım. Mevcut düzende şunu gördük ki bu sistemle yürüme şansımız yok. Hizmet alımı Tahir Başkanın projesiydi ama Kadir Topbaş zamanında İstanbul’da ilk başladılar. Ekrem İmamoğlu da risk alarak bu işe başladı. Arabaların tümü İETT’ye devredildi neredeyse. Renkleri bile İETT’nin rengi oldu. Sen ben yok artık. Hepsi bir havuzun içinde. Belediye seni taşeron olarak alıyor ve garanti ediyor. Şoför, boş gidip gelse de parasını alacak. Kurtaracaksa bizi bu model kurtaracak” dedi.

‘TAKSİCİLERE YARADI’

Sözlerini sürdüren Başkan Kurt, “Bu biraz maliyetli bir iş ama rahatsızız. Gittiğin yere kadar ücret vermek insanın en doğal hakkı. Başkanın bu uygulamayı pilot bölge olarak başlatması lazım. Mevcut uygulamada kısa mesafedeki yolcuyu karşımıza almış oluyoruz. Vatandaş haklı. 3-4 durak gidenle 40 durak giden vatandaştan aynı ücret alınmamalı. Ticari taksiler bizim bu sistemden dolayı ciddi prim yaptılar. 2-3 kişi bir taksiye binip gideceği yere gidiyor” ifadelerini kullandı.

‘BESLEME SİSTEMİ DÜŞÜNÜYORUZ’

Hatların birbirine besleme yöntemi ile bağlanmasıyla daha kaliteli ulaşım olacağını belirten Kurt, “Hat 41 ana hat olacak. Yukarıdan aşağıya Umuttepe hariç bağlantılar besleme olacak. Bu besleme sistemi kısa, daha seri ve daha pratik uygulama meydana getirecek. Bilet fiyatlarını da oturup konuşacağız. Pandemi öncesi 600 bin olacak yolcu sayısı bu sistemle 700-800 bini bile bulacaktır. Kalite, tarife ve zaman üçlüsü olmadığı zaman vatandaş bizi tercih etmiyor. Ya kendi aracıyla ya da taksiyle gidiyor” dedi.

‘BAŞKAN ONORE EDİLMELİ’

Kurt son olarak “Böyle bir değişiklik yapılıp belediye de bizi sahiplenirse hem yolculuk oranı artar hem şehre kalite gelir. Tramvay bu yüzden çok tuttu. Yolu dümdüz, bileti de uygun. Başkanımızla siyasi diyaloğumuz ayrı geçmişten gelen samimiyetimiz de var. Biz başkanımızı seviyoruz, o da bizi seviyor. Bize ne görev düşüyorsa yaparız. Çok mütevazi bir insan. Vicdanlı, merhametli bir insan. Diğer esnaf gruplarına da 30 milyon destek yaptı. Türkiye’de esnaf için böyle disiplinli bir yardımda bulunan yok. Başkanımız alkışı hak ediyor. Olmayan bir işi yaptı. Ama kimse bunu görmedi. Bence başkan bu zor dönemde emeklerinden, özverisinden dolayı daha farklı onore edilip takdir edilmeliydi” dedi.

20 Oca 2021 - 13:17 Kocaeli- Gündem

Muhabir Ayşe Aydın

Son bir ayda cagdaskocaeli.com.tr sitesinde 224.392 gösterim gerçekleşti.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

Anket Yeni web sitemizi beğendiniz mi?