“Koronavirüs stresi ders başarısını etkiliyor”

Koronavirüs pandemisinin hem okula devamı etkilediğini hem de kaygı nedeniyle bütün çocuk ve gençlerde dikkati bozarak ders başarısının düşmesine neden olduğunu söyleyen Uzm. Dr. Emin Çağlar, "Belli süreler evde izole kalmak aslında çocuklar için çok büyük bir stres kaynağı ve olağanüstü bir durumdur” dedi

Çamlıca Medipol Üniversitesi Hastanesi Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Bölümünden Uzm. Dr. Emin Çağlar, ders başarısızlığının altında pandemi stresi yatabileceğini belirtti. Dr. Çağlar, “Günümüzde en büyük stres kaynağı olan koronavirüsün ders başarısında etkisi bulunuyor. Bu süreç hem okula devamı etkilemekte hem de kaygı nedeniyle bütün çocuk ve gençlerde dikkati bozarak ders başarısının düşmesine neden olmaktadır.

ONLİNE OLARAK DİKKAT DAHA ZOR

Belli süreler evde izole kalmak aslında çocuklar için çok büyük bir stres kaynağı ve olağanüstü bir durumdur. Uzaktan eğitimde her ne kadar öğrencilerin adapte olabilmeleri konusunda uyarılarda ve önerilerde bulunsak da yüz yüze eğitim kadar öğrenme üzerinde etkili değildir. Çocuğun online olarak dikkatini vermesi daha zordur. Özellikle bazı aileler pandemi döneminde çocuklarının ders çalışmayı tamamen bıraktığını dile getiriyor. Bilinmesi gereken en önemli şey çocuğun öğrenmesinin ve ders başarısının yüz yüze eğitim gibi olmayacağıdır” dedi.

‘UYKU VE BESLENMEYE DİKKAT’

Dr. Çağlar, uyku ve beslenme durumunun da ders başarısı üzerinde çok büyük etkileri olduğunu belirterek, "Yapılan çalışmalarda öğrenme en etkin olarak uykuda gerçekleşir. Yani gündüz öğrenilen bilgiler beyinde en iyi olarak uyku sırada kayıt edilir ve depolanır. Yetersiz uykuda öğrenilen şeyler çabuk unutulur ve bu da ders başarısızlığına neden olur. 6-13 yaş arasındaki çocuklar için 9-11 saat uyku, 13-18 yaş arasındaki çocuklar için ise 8-10 saat uykunun gerekli olduğu tavsiye ediliyor. Bu uyku miktarı vücudun ve zihnin dinlenmesini sağlar, dikkat ve öğrenme daha iyi olur.

VİTAMİN VE HORMON DÜZEYLERİ

Uyku kadar beslenme de dikkati ve öğrenmeyi çok etkiler. Sabahları iyi bir kahvaltı yapmak, öğlen ders arasında uykuyu getirici çok yağlı ve ağır yemeklerden uzak durmak önemlidir. Her besinden yeterli ve dengeli miktarda almak önemlidir. Çocuğun boyuna uygun kiloda olmasını sağlayan beslenme kabaca iyi bir beslenmedir. Ancak çocuğun vitamin ve hormon düzeylerine bakmak önemlidir. Bazı vitamin ve hormon düzeyindeki yetersizlik ve fazlalıklar dikkati ve öğrenmeyi bozabilir, kaygı oluşturabilir. Eksik olan vitamin düzeyleri takviye alarak tamamlanmalıdır" ifadelerini kullandı.

07 Mar 2021 - 16:50 Kocaeli- Sağlık

Son bir ayda cagdaskocaeli.com.tr sitesinde 239.530 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Yeni web sitemizi beğendiniz mi?