Sirmen'in davasındaki kararın gerekçesi açıklandı

İzmit Belediyesi eski başkanı Sefa Sirmen’in İZGAZ davasından neden ceza aldığı belli oldu

Büyütmek için resme tıklayın

İzmit Belediyesi eski Başkanı Sefa Sirmen hakkında açılan İZGAZ davasından 13 milyon TL’lik bir ceza almıştı. Bu ceza ile ilgili olarak mahkemeden yapılan gerekçeli karar açıklamasında “Davacı Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı vekilinin Doğalgaz Projesi'yle ilgili yüklenici konsorsiyuma fazladan ödenen 48 milyon 858 bin 613 Fransız frangına karşılık 13 milyon 658 bin 772 Türk lirasının davalılardan tahsiline karar verilmesi talebiyle dava açtığı kaydedildi. Mahkemece yapılan yargılamada toplanan deliller hep birlikte değerlendirildiğinde kamunun zarara uğratıldığına dair tespit olduğu belirtilen kararda, Sefa Sirmen haricinde yapılmış bir görevi ihmal, kusur veya eylem tespitinin bulunmaması nedeniyle diğer davalılar açısından davanın reddine karar vermenin gerekli olduğu ifade edildi.

MAHKUMİYET KARARI VERİLDİĞİ BİLDİRİLDİ

Kocaeli 1. Ağır Ceza Mahkemesince davalı Sirmen hakkında Büyükşehir Belediyesi Kanunu'nun "Belediye teşkilatının en üst amiri olarak belediye teşkilatını sevk ve idare etmek, belediyenin hak ve menfaatlerini korumak" maddesi uyarınca ve "kurumun paraları üzerinde koruma ve gözetim yükümlülüğünü yerine getirmediği" gerekçesiyle mahkumiyet kararı verildiği bildirildi.

26 Mar 2021 - 15:29 Kocaeli- Siyaset



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.