Tanış’tan kent meydanına öneri: Teleferik projesi ile entegre edilmeli

CHP’nin Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi Orhan Tanış, kent meydanı projesinin mutlaka teleferik projesiyle birlikte değerlendirilmesi gerektiğini söyledi

Ayşe Aydın
Ayşe Aydın Tüm Haberleri

Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın’ın geçtiğimiz günlerde tanıttığı kent meydanı projesiyle ilgili eleştiriler sürüyor. CHP Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi Orhan Tanış da projeyle ilgili görüşlerini sundu. Tanış, otoparkın araç sayısının düşürülmesinin doğru olmadığın belirtti. Meydanın teleferik projesi ile entegre edilmesinin daha doğru olacağını ifade eden Tanış, “Bunu için henüz geç değil” dedi. Tanış’ın açıklaması şöyle:

BÖLGENİN İHTİYAÇLARI DÜŞÜNÜLDÜ MÜ?

Büyükşehir Belediyesinin sunumunu yaptığı Milli İrade Meydanı projesinin; kent dinamikleri, kentin yaşam alışkanlıkları, bölgenin ihtiyaçları, kent meydanına yüklenecek misyon derinliğine analiz edilmeden kent yaşamını bilen o kentte yaşayanlar tarafından yapılmadığını düşünüyorum. İlk gördüğümde nedense yarı meydan yarı Outlet Center intibası uyandırdı. Öyle zannediyorum ki Büyükşehir Belediyesi de bir taslak proje olarak bunu kamuoyuna açıklayarak toplumun beğenisine sunarken aynı zamanda gelecek eleştiri ve önerileri de almayı amaçlıyor.

OUTLET CENTER GİBİ

Öncelikle bu meydanın anlamı, tarihsel süreçte yüklenecek misyon açısından bakıldığında adı ile uygun olmayan bir şekilde projelendirildiği görülmektedir. Bir kent meydanı, tarihsel bir sürece tanıklık etmiş ve bunu gelecek nesillerin hafızasına aktaracak bir nitelik taşıyor ise belli oranda yeşil öğelerle donatılmış ama özellikle o kentin simgesi ya da o tarihsel olayın hafızalara yerleşmesine yarayacak simgesel bir obje ile desteklenmiş halkın ulaşımının kolay, büyük çoğunluğunun içinde sanatsal öğeler de bulunan sert zemine sahip nitelikte olması gerektiği düşünülür. Büyükşehir Belediyesinin sunumunu yaptığı Kent Meydanı projesi saçak altı yeme içme kültür sanat vs. pek çok ticari fonksiyonun yer aldığı yarı açık Outlet Center özelliği ön plana çıkmaktadır.

OTOPARK SIKINTISI BÜYÜYECEK

Üstü kapalı kent meydanı, meydan fonksiyonlarına ve meydandaki aktivitelere engeller niteliktedir. Birinci dezavantaj kısmen de olsa üstü kapalı olması meydan fonksiyonunu zayıflatıcı özelliğe sahip olmasıdır. Bir başka önemli husus ise mevcut alanın yaklaşık 1000 araçlık bir otopark alanı olarak hizmet ederken bu bölgede otopark kapasitesini 350’ye düşürerek zaten bölgedeki otopark sıkıntısını daha da büyütmektedir. Halbuki bu alanın tamamı için bir önceki belediye başkanı döneminde yapılan çalışmalarda zemin altında en az bir kat kapalı otopark yapıldığında bölgede 1500 araçlık bir otopark alanı yaratılabilecek iken bahse konu projede bundan vazgeçilmiş ve sadece 350 araçlık bir açık otopark ile yetinilmiştir.

MAKUL BİR GEREKÇE DEĞİL

Kamu kaynakları harcanırken mutlaka öncesinde her türlü detayın, olasılığın derinliğine tartışılması ve en uygun çözümün bulunması gerekir. Alanın altına otopark yapımından vazgeçilmesinin nedeni olarak gösterilen bu alanın altından geçtiği belirtilen iki adet kanalın varlığı makul bir gerekçe değildir. Bu sorun pek çok şekilde aşılır ve o alanın altına en azından bir kat kapalı yeraltı otoparkı yapılabilir. Bu konuda ciddi bir çalışma yapıldığında bu seçeneğin mutlaka varlığı görülecektir. Yine burada oluşturulacak 1500 araçlık yeraltı otoparkı dikkate aldığımızda İzmit Belediyesi’nin üst kotlara ulaşımı sağlayacak teleferik projesi ile birlikte değerlendirdiğimizde teleferik projesinin hem üst kotların kent meydanına ulaşımı sağlayacak olması, hem de üst kotlara gidecek vatandaşların, arabalarını yeraltı otoparkına bırakarak park et devam et mantığı ile teleferiği kullanmaları kent trafiğine de yoğunluğu azaltıcı olumlu etkisi olacaktır.

TELEFERİK İLE DÜŞÜNÜLMELİ

Büyükşehir Belediyesi’nin Kent Meydanı projesi ile teleferik projesinin yer altı otoparkı ile entegre bir şekilde yeniden projelendirilmesi, kent meydanı fonksiyonuna zarar vermek bir yana hem meydana ulaşım hem de meydandan üst kotlara ulaşım bakımından daha yararlı ve işlevsel bir proje haline gelebilecektir. Bu imkân henüz kaçmamıştır ve yürürlüktedir, denenmesinde büyük kamusal yarar vardır. Bunun yanında kent meydanı planlanırken çevresiyle birlikte mutlaka ulaşım projeleri yeniden değerlendirilmelidir. Örneğin Gölcük istikametinden Adalet Kavşağı’na gelirken 40 metre olarak yapılan Ömer Türkçakal Bulvarı eski Carrefour otoparkının olduğu noktada daralmakta ve Adliye kavşağında trafiğin sıkışmasına neden olmaktadır. Öncelikle bu yolun 40 metre olarak devamı sağlanmalı, Adliye kavşağı yeniden projelendirilmelidir.

ADLİYE KAVŞAĞI İKİ KAT OLMALI

Adliye kavşağı iki katlı olarak planlanmalı, alt katından İstanbul- Adapazarı istikametleri yapılmalı ve yan yollara ayrılmalı. Üst katı ise Santral Kavşağı’nı geçene kadar üstten giderek Gazanfer Bilge Bulvarı’na bağlanmalıdır. Böylece o noktada Gazanfer Bilge Bulvarı’na ait transit trafiğin Şehit Rafet Karacan Bulvarı, Atatürk Bulvarı ve Turan Güneş Caddesi ile kesişimi ortadan kalkmış olacak, bu durumda o bölgedeki trafik akışının rahatlaması sağlanacaktır. Bu ulaşım projesi de yine kent meydanı projesi yapılırken dikkate alınmalı ve ona göre bütünlük sağlayacak şekilde projelendirilmelidir.

11 Oca 2022 - 09:03 Kocaeli- Gündem

Muhabir  Ayşe Aydın



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Özgür - Ya arkadaş sanki teleferik yapacaklar hiç bir iş yaptığınız yok bari engel olmayın

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ocak 10:13