Şehir Hastanesi Tramvayı 6 Ocak 2023'te bitiyor

Tam bir sene sonra tamamlanacak olan Şehir Hastanesi tramvay hattında 24 saat esaslı çalışılıyor. Ağustos ayında rayların döşeneceği proje 5 istasyondan oluşacak ve günlük 10 Bin yolcu taşıyacak

Ayşe Aydın
Ayşe Aydın Tüm Haberleri
+3
Haber albümü için resme tıklayın

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi AK Parti Kocaeli Milletvekili İlyas Şeker, geçtiğimiz yıl yapımına başlanan Şehir Hastanesi tramvay hattında AK Parti İl Başkanı Mehmet Ellibeş ile incelemelerde bulundu. Milletvekili Şeker ve Başkan Ellibeş’e AYGM (Altyapı Genel Müdürlüğü) Proje Müdürü Murat Canbal, Müteahhit Firma Şefi Engin Koçak, Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Müdürü Fatih Dündar, Müteahhit Firma Koordinatörü Hasan Hüseyin Öztürk projenin hangi aşamada olduğuna dair bilgi verdi.

NE OLMUŞTU?

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı tarafından ihale edilen Şehir Hastanesi tramvay hattının yapımına 2021 yılında başlanmıştı. Akabinde ihaleye katılan Güneş Asfalt Ticaret ve Sanayi Şirketi Eze İnşaat’ın yeterlilik belgesi olmaması sebebiyle Ankara 3. İdare Mahkemesi’nde açtığı davayı kazanmıştı. Davanın ardından Eze İnşaat çalışmaları durdurmuş ve tüm ekipmanlarını geri çekmişti. Ancak Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı işin tasfiyesinden sonra yeniden ihaleye çıktı. Davet üzerine yapılan ihaleyi ise tekrar Eze İnşaat, kazanmıştı.

NEREDEN GEÇECEK?

Adnan Menderes Bulvarı ve Gazi Mustafa Kemal Bulvarı’nın kesişiminden başlayacak olan hat, Namık Kemal Anadolu Lisesi, Adnan Menderes Bulvarı, Turan güneş Bulvarı, Leyla Atakan İlk Öğretim Okulu, Başaran Cami, Ulubatlı Hasan İlköğretim Okulu, mesire alanı, Cephanelik Yaşam Merkezi, fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezine kadar devam edecek. Hat, Şehir Hastanesi’nde son bulacak.

5 DURAK 3 BİN 58 METRE

Yedi aylık bir duraklama süreci sonrası tekrar projeye başlayan Eze İnşaat, çalışmalara 24 saat esasıyla devam ediyor. Tam bir sene sonra tamamlanacak olan Şehri Hastanesi tramvay hattı, 5 istasyondan oluşacak. Hattın uzunluğu 3 Bin 58 metreden oluşacak ve yolculuk 15 dakika sürecek. İlerleyen süreçte ortalama yolcu sayısı 13 Bin olacak. İlyas Şeker, “Şehir Hastanesi tamamlandığında ciddi bir trafik problemi de olacak. O yüzden kısa zamanda bitirilmesi gerekiyor. Kocaeli Şehir Hastanesi sadece Kocaeli’ye değil aynı zamanda bölgeye de hitap edecek” ifadelerini kullandı.

6 OCAK 2023’TE TAMAMLANACAK

Projenin gidişatını özetleyen AYGM (Altyapı Genel Müdürlüğü) Proje Müdürü Murat Canbal, “13 Ekim 2021’de sözleşme imzaladık. 14 Ekim’de yer teslimi yapıldı. İşin tamamlanma süresi 450 gün. 6 Ocak 2023’te bitirmeyi planlıyoruz. Kış aylarında bu güzergahı tamamlayacağız. Yaz aylarında ise diğer güzergahları yapacağız. Başaran Cami’de Şehir Hastanesi’ne kadar olan yollar tüm taş duvarlar betonarmeler, 500 metre uzunluğundaki dere ıslahı Şubat sonu itibariyle tamamlanacak. Sadece asfalt aşaması kalacak” şeklinde konuştu.

150 METRELİK MENFEZ

Sözlerini sürdüren Canbal, “Toplamda 5 istasyon (Kanalyolu istasyonu, Turan Güneş İstasyonu Başaran İstasyonu, Fizik Rehabilitasyon Merkezi istasyonu, şehir Hastanesi istasyonu) bulunacak. İstasyon isimleri henüz oluşturulması. Şu anda bizim tanımak için koyduğumuz isimler bunlar. Yolculuk süresi gidiş 15 dakika dönüş 15 dakika toplamda 30 dakika olacak. Günlük 65 Bin yolcu taşınması planlanıyor. Tramvayın toplam uzunluğu 3 Bin 58 metre olacak. 150 metrelik tünel (menfez) yapılacak. Menfez çalışması karayolları genel müdürlüğü tarafından tamamlandı” diye konuştu.

YÜZDE 8.3’Ü TAMAMLANDI

Projenin sözleşme bedelinin 379 Milyon 639 Bin 117,27 TL olduğunu belirten Canbal, “Projedeki nakdi gerçekleşme yüzde 6.80, fiziki gerçekleşme oranı ise yüzde 8.3. Proje kapsamındaki tüm yolları da biz yapacağız. Tramvay kot farkını altgeçitle çözdük. Şu anki tramvay araçlarımız yüzde 8 eğimi çıkacak şekilde kullanılıyor. Kuruçeşme güzergahında yüzde 5.6’ya kadar çıkabiliyor. Yani bu teknik olarak mümkün. Bu hatta çalışacak olan tramvay 50 kilometrelik bir hıza ulaşıyor” ifadelerini kullandı.

İKİ İSTASYON ARASI 500 METRE

Canbal, “Proje kapsamında Bin 500 metrelik dere ıslahı, 756 metreküp betonarme duvar, 10 Bin metreküp dolgu, 3 Bin 323 metreküp taş duvar, Bin 812 metre yağmur suyu hattı yapılacak. İstasyonlar arası mesafe 500 metre olacak. 6 Bin 166 metre ray döşeyeceğiz. Raylar arası açıklık 1 metre 435 santimetre. 119 adet kataner direkleri, 3 Bin 58 metre sinyal sistemi oluşturacağız. 5 Bin Ton aşınma, 7 Bin Ton minder, 9 bin bitümlü temel, 17 Bin 501 Ton plent-mix temel ve 4 Bin 83 metrekare trafik işaretleri koyacağız” dedi.

24 SAAT ESASLI ÇALIŞIYORUZ

Projedeki sinyalizasyon yazılımını Alman firması ile yapacaklarını ifade eden Murat Canbal, “Telsiz ve CCTV Aselsan tarafından yapılacak. Yürüyen merdivenler, trafolar kesintisiz güç kaynakları, asansör tamamen milli malzemeciler ve milli firmalarımız tarafından yapılıyor. İnşaat kapsamında yüzde 85, kullanılan araçlarımız ise yüzde 60 oranında milli. Öte yandan Başaran İstasyonu’ndaki yolların altyapısının yüzde 85’ini tamamladık. Pazar tatili dahi vermiyoruz, 24 saat esasına göre çalışıyoruz. Sözleşmenin bitiş tarihine etki edecek bir engelimizi yok. Belediye ve kurumlardan gelecek farklı talepler sözleşmedeki tarihi etkileyebilir” dedi.

RAYLAMA AĞUSTOS’TA BAŞLAYACAK

Dere menfez ıslahı ciddi bir zaman alan bir çalışma. En büyük yorucu çalışmamız o. Ağustos’ta başlayıp Kasım ayına kadar ray imalatı yapılacak. Yani ray döşemesine Ağustos ayında başlayacağız. Bunu yapana kadar enerji teminleri ve direkler yapılacak. Bekirdere ıslah çalışması üzerinden tramvay hattı geçecek. Kanal yolunu kapatıp yolun altına almıştık. Karşıya geçişlerde dere yüksekte olduğu için problem oluyordu. Tramvayı açtığımız yeni zamanlarda Kesitleri genişlettik. Orta kısımda tramvayı menfez üzerine oturttuk dereye müdahale edebilmek, taşkınları engellemek için 2 metrelik boşluklar bıraktık.

GÜNDE 10 BİN KİŞİ TAŞINACAK

Deprem Müzesi’ne kadar olan yolu da yapacaklarını belirten Canbal, “Bir yaya üst geçidi yapacağız. Şu anda kullanılan tramvay hattının günlük yolcu taşıması kapasitesi 10 Bin. Proje kapsamında 5 adet araç bulunuyor. Bu hat ile diğer hatların da katılımıyla günlük yolcu kapasitesi 65 Bin’i bulacak. Bu sayının her geçen yıl 3 Bin yolcu olarak artması bekleniyor. Yolculuk süresi toplamda 15 dakika. Yüklenici Firmanın Genel Koordinatörü Hasan Hüseyin Öztürk ise “Proje, kısa zaman önce ihale edildi. İdaremiz ve büyükşehir belediyemiz çok ilgileniyor ve gelişmeleri takip ediyor. Herkes memnun bu çalışmadan ve çalışma hızından. Biz de memnuniyetleri aldıkça mutlu olup daha da motive olarak çalışıyoruz” dedi.

“EKONOMİK DALGALANMADAN ETKİLENDİK”

Açıklamalarını sürdüren Öztürk, “Gerçekten hızlı bir şekilde yürüyor proje. İnşallah bir kez daha durmazsak projeyi sözleşmedeki süre içinde bitireceğiz. Mart ortasından Ekim ortasına kadar 7 ay boyunca durmuş olduk. Ama yine de işveren tarafı hızlı davrandı. Para ve zaman çok önemli bu çalışmalarda. Son birkaç aylık süreçteki ekonomik dalgalanmalar bizleri çok etkiledi. Ümit ediyoruz beklenti içerisindeyiz” dedi. Milletvekili Şeker ise “Gerçekten hızlı bir şekilde ilerliyor. Bizler de size bu konuda destek olacağız” ifadelerini kullandı.

14 Oca 2022 - 15:58 - Gündem

Muhabir  Ayşe Aydın



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.