Kadınlar için tüm hatlarıyla fitness

Bu haftaki köşemin amacı sosyal medyadan çokça aldığım soruların karşılığı için olacak. Erkekler lütfen gönül koymasın çünkü genel olarak hanımlar ayni şeyi sormuşlar. Yazıma başlamadan bilgilendirme yapmak istiyorum. 

Kadınlar için 100 yıllık bir geçmişe sahip fitness deryasını yazacağım.

Tabi tek haftaya sığmayacağı için hanımlar 1-2 hafta takipte kalın lütfen faydalı bir seri olacak. Ayrımcılık yapmasam da hanımlardan mesajlarına dönmediği için epey tepki aldım. Bu yazımı toplu cevap niteliğinde hepinize yazıyorum.

Hadi başlayalım

Bikini sezonun başlamasıyla hanımlar biraz tedirgin, en büyük sorun da şu:

Hocam bölgesel yağ yakımı yapabilir miyim?

Hayır deyip heves kaçırmadan önce kadınlar için fitness konusunu tüm ayrıntılarıyla bitirmek istemiyorum. Tüm merak edilenlerle birlikte en çok sorulan sorularla giriş yapalım.

En çok sorulan sorular

Erkekler gibi kaslı ve damarlı olmak istemiyorum nasıl engel olurum?

Bacaklarım daha kalınlaşır mı?

Sadece belim incelebilir mi?

İncelmek istiyorum kaslanmadan yapabilir miyim?

Beni bilen bilir sevgili okurlarım. Konu antrenman bilimiyse asla kibar biri değilimdir, bilimsel dünya ne diyorsa ben bir elçi olarak onu sizlere aktarırım.

Şunu kesinlikle zihninize yazın "Ne kadar ekmek o kadar köfte. "

Fiziksel değişim istiyorsanız bedel ödeyeceksiniz. Küçük yoga seansları, bol kahkahalı pilates seansları ya da bilumum yeni akımlar rekreatif eğlencedir size sadece boşa kürek çektirir. Şuan hiç üzülmeyin bunları o son çikolatayı yerken düşünecektiniz. Belki gece uykudan uyanıp dondurma kasesine artık saldırmazsınız.

Sıkılasma, kadınsı hatlar ve model vücudu

Bu konuda yazacağım en önemli nokta şu olacak, sıkılaşmak istiyorsanız kaslarınızı çalıştırmak zorundasınız, kalıcı olsun istiyorsanız beslenmesine dikkat etmek zorundasınız.  Ne kadar çok kas fibriline uyarı verirseniz o kadar sıkılaşırsınız.

Bir amaç doğrultusunda uygulamaya başladığınızda siz kadınlar pazar gecesinden karar verip pazartesi diyete başlıyorsunuz. Ve en iyi dostunuz tartılar oluyor sabah akşam yanındasınız. Zaman ayıracağız hanımlar. 2,3 günde 2,3 haftada karşılık alamayacaksınız. Gün içinde çok hareketli olmanız, duygu durumunuzun değişkenliği ya da regl döneminin yaklaşması kilonuzu etkileyebilir. Kesinlikle 15 günden önce asla tartılmamalısınız.

Erkek gibi bir fiziğe sahip olmak istemiyorum

Hanımlar şunu kabul etmelisiniz ki erkeksi bir görünüm almanız aslında imkansız. Zaten hormonal farklılıklar yüzünden kastan değişim sağlamanız en az %30-40 daha zor olacaktır. Bununla birlikte kanınızda aktif gezen östrojen buna izin vermeyecektir. Eğer fiziksel durumunda böyle bir değişim oluyorsa endokrinolojiye gitme vaktiniz gelmiştir. Zaten  hali hazırda bir hormon sorununa sahipsiniz. Bu tarz semptomlar sizi erken menopoza götürebilir. Bakın fitness sayesinde erken müdahale ettik.

Not: Müsabık ya da olimpik olmayan spor branşlarında yarışan kadın sporcular sağlıklarını riske atarak hormon kullanmaktadır. Kesinlikle onlar gibi olma şansınız yok.

Özetle ne kadar sert antrenman yaparsanız yapın bir erkek gibi görünemezsiniz.

Acı, sabır ve planlama size istediğiniz vücudu verecek.

İnce kaslı, sıkı ve kavisli bir vücut mu istiyorsunuz? Daha da açıklayıcı soralım. Dümdüz sert bir karna sahipken incecik bir bel, kalçalara doğru hoş bir kavis, sıkı bacaklar ve dik göğüsler mi istiyorsunuz? 

Ya haftanın 4 günü spor salonlarında antrenman yapacaksınız ya da doğruca plastik cerrahiye.

Eklemek isterim işim insan vücudunun tüm formlarını bilmek ve değiştirmek. Fitness yaptığınız sürece size mükemmel bir dış görünüş ve iç organ sağlığı verecek. Estetik cerrahiyse çok paranızı mal olup imitasyon bir beden verecek. Seçim sizin. Hangisi?

Haftanın 4 günü uygun bir antrenman tipiyle günlük beslenmenize dikkat ederseniz hem istediğinizi başarmış özgüvenli biri olacaksınız hem fiziksel olarak imrenilecek bir bedene sahip olacaksınız. Ya da isterseniz ruhsal olarak yenilip fiziksel değişiminizin için o masaya yatacaksanız. Hadi fizik tiplerinden bahsedelim.

Kilolu ve yağlı bir bedene sahipsiniz, ince ve fit bir beden istiyorsunuz:

Aslında sabırlı olsanız istediğinizi aylar içinde alabilirsiniz. Küçük küçük tüm vücudunuzu çalıştırarak, ağırlık antrenmanı yaptığınızda hızlıca güçleneceksiniz daha yüksek ağırlık kaldırmak size daha çok kalori yaktıracak, antrenman sonralarında çok uzun olmayan kardio seansları eklerseniz istediğiniz fizik sizin olacak. Bununla birlikte diyet yapmak demek yememek demek değil. Vücudunuz size söylüyor aynaya baktığınızda.  Yağlarınız varsa daha az karbonhidrat ve yağ daha çok protein ve kaliteli karbonhidrat  almalısınız. Sizlere tavsiyem spor yapan bir diyetisyen hekimden destek almanız bu sorunu çözecektir. Fiziği istediğiniz fizik gibi görünmeyen ya da size bilgisayardan çıktı veren diyetisyen arkadaşlarımız sadece üniversite sınıflarında pdf sunumlardan gördükleri şeyleri size kopyalayabilirler sizi anlayamazlar. Doğru diyetisyen hayat kurtarır.

Zayıfsınız hiç hatlarınız yok, kilo almak ama yağlanmak istemiyorsunuz:

Hiç sorun değil biraz sabırla istediğiniz her şey olacak.

 Haftada 3 gün tüm vücut için ağırlık yapmanız kalp sağlığınız için 1 gün kardiyo yapmanız yeterli olacaktır. Vucudunuz yine sizinle konuşuyor. Protein değerleri,  kaliteli karbonhidrat tüketimi,  multivitamin ve mineral desteği aldığınız bir beslenme süreci doğru çalışan kaslarınızın büyümesini ve şekillenmesini sağlayacak.

Zayıfsınız fakat yağlı ve çok yumuşak bir bedene sahipseniz:

İtiraf etmeliyim bu en zor vücut tipimiz. Aslında vücut tipimiz değil, böyle bir vücut bize diyor ki bana yıllar boyu gerekli değeri vermedin bana saygı duymadın ve sana karşılığını veriyorum. Zayıf olup yağlı olmak fiziksel kapasitenin dipleridir. Zaten bir kan testi verseniz kan değerleriniz yerlerde olacak. Diş mineniz bile olması gereken renkte olamayacağı gibi regl döneminiz de düzensiz olacak.  Burası önemli haftada 3 gün ağırlık çalışmak zorundasınız. Bununla beraber sizin kardiyo yapmaya da ihtiyacınız olacak ve sürpriz değil beslenme konusunda da çok sınırlı ve planlı beslenmelisiniz. Korkmayın ama vücudunuz insanlar kadar nankör değildir yine size en kısa sürede karşılık verecektir.

Obeziteye yakın şekilde kiloluysanız:

Yağlarınızdan kurtulmak için  haftada en az 4 gün ağırlıkla birlikte kardiyo çalışmaları yapmalısınız. İlk zamanlar çok hızlı kilo vereceğiniz için motivasyonunuz yüksek de olacaktır. Hormon ölçümlerinizi yaptırmalısınız. İnsülin hormonunu dengelerseniz günden güne eridiğinizi göreceksiniz.

Kaslı ama yağlı dokulara sahipseniz:

Yağ yakmak için bir beslenme programı uygulamalı,  haftada 3-4 gün planlı kardiyo çalışması yapmalısınız. Ortaya istediğiniz gibi bir vücut çıkacağına emin olabilirsiniz. Kolay olacağını söylemiyorum ama beslenme düzeninizle birlikte sağlıklı bir dolaşım sistemine sahip olacaksınız, bu size antrenman enerjisini verecek. Sporla birlikte cilt renginizden diş minenize kadar parıldayacaksınız.

Yazımın ilk bölümünün sonuna gelmişken haftaya daha ayrıntılı beslenme tipleri ve sizin sorularınızla devam edeceğim.

Sağlıklı huzurlu ve mutlu bir hafta sonu diliyorum.

İyi hafta sonları…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tolgahan İnce - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.