Spor ayakkabı nasıl seçilmeli

Son yıllarda ayak sağlığı ne kadar önemli hepimiz okuyor ve izliyoruz. Ayak sağlığı bu kadar önemliyken ayakkabı seçimi de bir o kadar önemli oluyor.  Bir de beden ağırlığımızın 3,4 katı yükün ayaklara bindiğini düşününce doğru ayakkabı seçimi günlük hayat kalitemizin kalitesini müthiş derece de etkiliyor. Bu hafta spor ayakkabı seçiminde önemli olan etkenler be neye göre ayakkabı seçmeliyiz sizlere açıklayacağım. Keyifli okumalar.

SPOR AYAKKABI NASIL OLMALI

İnsan ayağı 26 kemikten oluşur. Dikey ve yatay olan bu kemiklerin, kıkırdak ve et dokuyla birlikte düşününce ayakkabınız ayağınıza tam oturup, tam sarmalı ve kesinlikle sıkı olmamalı.

Ayağınızda bir kuvvet/stabilizasyon sorunu ya da kronik bir rahatsızlık varsa hekim raporu ve talebiyle tabanlık ya da bileklik kullanılabilir.

Ayakkabı teknolojisi o kadar değişti ki her ihtiyaca uygun ayakkabılar üretilmektedir. Hangi branş yapılacaksa antrenörden tavsiye alınmalı ve o doğrultuda seçilmelidir. Tabanı tipi, ince kalın olması, hafif ağır olması gibi…

Ayak sağlığının %60’ını ayak parmakları ve topuk sağlamaktadır. Kesinlikle parmaklar ayakkabı içinde rahat hareket etmeli, tabansa 30/40 dereceye kadar bükülebilmelidir.

Ayakkabının topuğuysa darbe emici özelliğe sahip olmalı zeminden aldığı titreşimli ayak yüzeyine iletmemelidir. Özellikle topuk kısmı sorunlu ayakkabılar yüzünden su toplama, şişme, burkulma, nasır gibi sağlık sorunları olabilir. Aman dikkat.

          Aşil tendonunu hepiniz duymuş olmalısınız. Vücudun temel aerodinamizm ve patlayıcı kuvvet merkezi. Aşil tendonunu korumak ayakkabının en önemli görevlerinden biri. Yukarı doğru koruyucu kavramının ve darbe soğutucu özelliği olan ayakkabılar seçilmeli.

İç tabanı arkları desteklemelidir ve taban özellikle parmakların bulunduğu uç kısmında yukarıya doğru kalkıp, ayak parmaklarını yandan sarmalıdır. Böylece nasır ve diğer parmak zedelenmeleri engellenmiş olur.

Ayakkabının yapıldığı malzeme kesinlikle hava almalı ve ayağınızı havasızlıkla boğmamalıdır. Hepimizin farklı ayak genetiği olabilir. O yüzden aşırı yumuşak ve aşırı sert ayakkabı tiplerinden kaçınmalısınız.

Önemli;

Ayakkabı alırken özellikle yumuşak çoraplarla ayakkabınız seçmeye çalışın. Daha da önemlisi ayakkabı alırken deneme ve seçim zamanını öğleden sonra yapın. Vücudumuzun ödemi ayakkabı numaranızı değiştirebilir.

Her ne olursa olsun aynı spor ayakkabıyı kesinlikle 2 gün üst üste giymeyin. Ayak sağlığı için en önemli etken ayakkabılarınızın havalanması ve şekil olarak bozulmamasıdır. Son olarak bir ayakkabı en fazla 800 850 km sizi idare edebilir sonrasında artık sorun çıkaracaktır. Değişim zamanı gelmiştir…

Hepinize iyi hafta sonları diliyorum. Keyifli mutlu olun. Sevdiklerinizin yanında olmasının değerini bilerek bir hafta sonu geçirin.

Bu haftalık hoşçakalın, haftaya görüşmek üzere…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tolgahan İnce - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.