Yaşamın Kaynağı

Tüm Çagdas Medya okurlarımıza huzur dolu, müthiş bir hafta sonu dileyerek yazıma başlıyorum. Hadi çaylar kahveler hazır olsun, çay ve kahvelerinizi yudumlarken okumalık yazı geliyor.

Güneşin İyileştirici Gücü

Tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan hikayesini hepimiz biliriz, bunun bir de güneş için olanı var. Hatırladınız mı? Az yardım edeyim zorlananlar için hatırlamakta.

Sabah günesi güzele mi vururdu akşam güneşi miydi o? Hepsini yazamasam da herkes hatırladı diye düşünüyorum. Atalarımızın bu hipotezine bilim son noktayı koydu.

Sabah Güneşi Tüm Etkisiyle Bize İyi geliyor!

Kristen Lowrance'in araştırmalarına göre sabah güneşi, hem zihinsel hem de fiziksel iyileşmenize yardımcı oluyor. Sabah güneş ışığı almak hem zihinsel hem de fiziksel sağlığınıza çeşitli şekillerde fayda sağlayabilir.

Parlak floresan tepe lambaları ve ekranlardan gelen mavi ışıklar melatonin seviyelerini baskılayarak geceleri uyumayı zorlaştırabilir. Vücudumuz melatonin üretimine başladığından beri genellikle ışıkları açık tuttuğumuz için sirkadiyen ritimlerimiz dengesizleşir. Ancak sabah güneş ışığı, doğayla ve kendimizle tekrar uyum sağlamamıza yardımcı olabilir. Güneş sadece fiziksel benliğimizi beslemekle kalmaz; aynı zamanda ruhu gençleştirir!

Ayrıca, Dr. Jacob Liberman'a göre, vücudumuzdaki her hücre, doğru şekilde çalışması için bir enerji kaynağı olarak ışığa bağlıdır. İç mekan ışığı bazı faydalar sağlar ancak güneş ışığının gücü ve iyileştirici özellikleri ile karşılaştırılamaz. Güneş ışığı gözlerimize girdiğinde vücudumuza “fotobiyomodülasyon” yoluyla rehberlik eder. Bu, ışığın gıdadan gelen enerjiyi hücrelere güç sağlamak için gereken enerjiye dönüştüren hücre mitokondrileriyle nasıl etkileşime girdiğini ifade eder.

Sabah güneş ışığı almak daha iyi bir ruh hali yaratır

Sabah güneş ışığının hipofiz bezi yoluyla serotonin salınımına yardımcı olduğunu biliyoruz. Serotonin sadece geceleri uyumanıza yardımcı olmak için gerekli değildir; pozitif bir ruh hali için çok önemlidir. Sabahları tam spektrumlu güneş ışığına eriştiğimizde, serotonin üretimini artırarak depresyonu önlemeye yardımcı olur.

Birçok doktor, mevsimsel depresyondan muzdarip insanlar için hafif terapi önermektedir. Çok fazla güneş ışığı almayan soğuk iklimlerde yaşayanlar, ışık kutuları adı verilen parlak, iç mekan ışıklarını önerebilir. Ancak, bu ışıklar bile güneş ışığının lüks seviyeleriyle karşılaştırılamaz.

Bu nedenle, bu günlerde kendinizi yorgun veya bitkin hissediyorsanız, her gün en az 30 dakika doğrudan güneş ışığı aldığınızdan emin olun. Sabah güneş ışığı tercih edilir, ancak herhangi bir güneş ışığı ruh halinizi iyileştirmeye yardımcı olacaktır.

Sabah güneş ışığına maruz kalmak fiziksel sağlığı iyileştirir

Sabah güneş ışığı sadece zihinsel sağlığınızı güçlendirmez ve daha iyi uyumanıza yardımcı olur. Ayrıca stres seviyeleri ve görme gibi fiziksel sağlık belirteçlerini de geliştirir. Çalışmalar, güneş ışığı eksikliğinin miyopi ya da miyopluk için risk faktörlerini artırabileceğini kanıtlıyor.

Bu sonuç, iç mekan ışığının doğal güneş ışığından çok daha loş olması ve genellikle saatlerce ekranlara ya da kitaplara baktığımızdan olur. Gözlerimiz uzun süre tek bir nesneye bakmamalı, bunun yerine gün boyunca çevremizi belli bir mesafeden taramalıdır. Bizler günlük yaratıklar olduğumuz için bedenlerimiz ve zihinlerimiz güneş ve ayın kalıplarıyla senkronize olur. Bu doğal döngüden koptuğumuzda birçok sağlık sorunu ortaya çıkar. Basitçe daha fazla dışarı çıkmak, günümüz dünyasındaki birçok rahatsızlığımızı ortadan kaldırabilir.

Yine buldum sizin için nasıl kilo veririzi.Sabah güneşi kilo vermenize yardımcı olur

Araştırmaya göre, sabah güneş ışığı alan insanlar çalışma süresi boyunca daha az kilolu olduğu ortaya çıktı. Obez kadınlarda üç hafta boyunca en az 45 dakika sabah ışığına (1300 lükste saat altı ile dokuz arasında) maruz kalmanın vücut yağında ve iştahta azalmaya yol açtığını keşfeden başka bir çalışma da mevcut.

Ek olarak, sabahları güneş ışığına maruz kalmanın uyku kalitesini, ruh halini ve fiziksel sağlığı iyileştirebileceğini kanıtlıyor.

Kendinizi daha enerjik ve neşeli hissetmek istiyorsanız, uyandığınızda dışarı çıkın. Tabiat ana neye ihtiyacımız olduğunu bilir; galiba faydalanmak için onunla yeniden bağlantı kurmalıyız..

Herkese mutlu hafta sonları diliyorum, ne olursa olsun enerjinizi asla düşürmeyin. Haftaya görüşmek üzere.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tolgahan İnce - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.