Uyku Öncesi Gece Rutini

Hepimiz bunun farkındayız ki iyi bir gece uykusu gelecek günü mükemmel yapabilir. İyi bir uykuyu da yarım saatlik bir uyku rutini kusursuz kılabilir.

Melatonin

Kaliteli bir uyku için gözlerimizi kapatmak ve uzanmak yeterli mi? İdeal uyku kaç saattir? Hangi saatler arası uyumak en doğrusudur? Daha fazla soru üretmeden hemen izah edeyim. Her şey kişiden kişiye, koşuldan koşula degişebilirken degismeyen tek bir sey var. O da yeteri kadar melatonin salgısı ve üretimi. Melatonin halk arasında uyku hormonu olarak bilinse de, beynin alfa/beta dalgalarını düzenlemekten, kan basıncını ayarlamaya, vücdumuzun vitaminleri özümsemesinden organlarımızın çalışma kapasitesini belirlemeye kadar bir çok önemli göreve sahip. Ayrıca kanser hücrelerinin çoğalmasını engellemekte büyük rol oynadığını biliyor muydunuz?

Akşam Rutini

Uyumadan önce bir seyler izlemeyi de telefonunla oynamayı da seviyor olabilirsin. Hatta uyumadan hemen önce küçük atıştırmalıklar sana iyi hissettiriyor olabilir.. Yine de şu cümleyi hiç içinden geçirdin mi?

10 saat uyudum yine de yorgunum...

Tüm gün uyusaydın da öyle olacaktı. Çünkü vücudun melatonin üretiminde aktif kalamadı. Neyi yapmamamız gerektiğini yazılarca konuşabiliriz ama doğu alternatif tıbbından batı bilimine kadar bazı ortak tavsiyeler var. 

Hemen yazıyorum;

İlk olarak ortak tavsiye diyor ki, uykundan yarım saat oöce dünyevi dürtülerini ve koşturmacalarını azalt. Nasıl yapabiliriz bunu onu da söylüyor. Doğru nefes alıp vermeyi öğren. Daha önce bunu yazmıştım ama hatırlatmadan gecmeyelim. Diyafram ve akciğer nefes alışverişini uygulayıp tüm hücrelere gerekli oksijeni gönderirken beynimizin elektriksel basıncını düşürmeliyiz.

Uyumadan önce basit şeker ve karbonhidrat almamalıyız. Uykudan hemen önce tüketilen şeker ya da karbonhidratlar insülin dengenizi bozacağı için bilinç dışı uykuda görünseniz de vücudunuz yeteri kadar dinlenemeyecek.

Doğru ışık açısı kullanmak. 2019-2020 yıllarında iskandinav ülkelerinde rekor sayıda satılan gece lambasıydı bu lambanın özelliği güneşe en yakın sepya ışığı veriyordu. Daha da önemlisi bu insanlar bu ışıkları bilerek salmadılar. Sadece bu ışık tonuyla rahat hissettiler. Lambanın özelliği sepya (güneş ışını tonu) olması ve loş bir ışık vermesiydi. Kaliteli bir uyku için bir şeyler izlemek yerine bir şeyler okurken doğru ışık tonu ve açısı kullanmak gerçekten önemli.

Son olarak da günün koşturmacası ve stresini yatağa getirmemek. Ne yaparsak yapalım ne kadar düşünürsek düşünelim gün geride kaldı ve yeni gün geliyor. Geçmise odaklanmak yerine yarına hoşgeldin hisleriyle uyumak melatonin salgısını yukarı çekecektir.

Huzurlu bir uyku için küçük dokunuşlar size müthiş hissettirecek. Güzel günün şifresi huzurlu bir gece uykusundan geçer..

Herkese huzurlu bir hafta sonu diliyorum. Mutlu kalın, sağlıklı kalın.

Haftaya görüşmek üzere

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tolgahan İnce - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.