Bir Spor Uzmanına En Çok Sorulan Sorular İkinci İşim

Bu çalışmamız o kadar tutulmuş olmalı ki soru üstüne sorular gelmeye devam etti. Şimdi de kaldığımız yerden devam ediyorum. Keyifli okumalar

Yemek pişirmek için en iyi yağ türü nedir?

Hücrelerimizi hasardan korumaya yardımcı olan son derece yüksek antioksidan seviyeleri ile zeytinyağı, mevcut tüm yemeklik yağlar arasında en yüksek tekli doymamış yağ oranlarından birine ve en düşük doymuş yağ oranlarından birine sahiptir.

Pek çok Avrupalı, zeytinyağının salata sosları için en iyisi olduğuna veya ekmeği pişirmek yerine içine daldırmak için en iyisi olduğuna inanırken, gerçek şu ki, kaliteli Avustralya sızma zeytinyağı doğal antioksidanlar açısından o kadar zengindir ki, yağı yüksek sıcaklıklarda moleküler hasardan korumaya yardımcı olur.

Avustralya sızma zeytinyağını tercih ettiğiniz sürece, mutfağınızda ihtiyacınız olan tek yağdır ama ulaşılabilirliği fiyat olarak maalesef bizleri aşıyorsa zeytinyağı tüketimini arttırmalıyız.

Meyveden kaçınmalı mıyım?

Ekmek, pirinç, tahıllar, makarna ve meyve gibi karbonhidrat bazlı gıdalar vücutta sindirilir ve bu da kaslar ve beyin için yakıt olarak kullanılabilecek bireysel glikoz moleküllerine dönüştürülür.

Tüm taze meyveler, karaciğerde metabolize edilen doğal olarak oluşan şeker fruktozunu içerirken, ölçülü tüketildiğinde diğer şekerlerden daha iyi veya daha kötü değildir (yani, her gün iki ila üç porsiyon taze meyve).Öte yandan, meyve suyu ve kuru meyvelerde bulunan daha işlenmiş meyve formları, enerji ve şekerlerde çok daha konsantredir. Bu nedenle, meyve söz konusu olduğunda, taze her zaman en iyisidir.

Bal şekerden daha mı sağlıklı?

Bal daha az işlenmiş bir şeker formu olarak algılanabilirken, sonuçta sofra şekeri ve bal da dahil olmak üzere basit şekerler vücutta aynı moleküle parçalanır ve çok benzer bir şekilde işlenir.

Bu nedenle, bal normal şekerden önemli ölçüde daha iyi değildir.

Kahvaltı günün en önemli öğünü mü?

Bazı oruç rejimleri istemeden kahvaltının o kadar önemli olmadığını öne sürse de, metabolik ve iştah düzenleme açısından bakıldığında, uyandıktan sonraki bir veya iki saat içinde gününüze protein açısından zengin bir kahvaltı eklemek için söylenecek çok şey var.

Bir kahvaltı öğünü sadece diyete temel besinleri eklemekle kalmaz, aynı zamanda günlük kalori alımını günün ilk yarısına kaydırmaya yardımcı olur ve günün ilk öğününü atlamak veya itmekle ilişkili atıştırma ve otlatmayı önlemeye yardımcı olur.

Sadece bunlari bilerek bile dengeli bir ogun olusturmak zor olmasa gerek degil mi? Yine de uzman bir diyetisyen dokunusu olmasi spor beslenme kalitenizi en yukari cekebilir.

Hepinize keyifli huzurlu bir hafta sonu diliyorum. Sporu hayatinizin küçük bir kısmına koymanız, büyük bir kısmını daha güzel yapacaktır.

Haftaya görüşmek üzere...

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tolgahan İnce - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.