RAMAZAN İÇİN TAKVİYE REHBERİ

Bizim güzel ayımız canım ayımız. İki gözümüzün çiçeği, on bir ayın sultanı olan kutlu Ramazan ayını ihya etmeye çalıştığımız günlerdeyiz. Ramazan ayı hem manevi hem de bedenen yenilenme ayı olarak kabul edilir. Oruç tutmak, kişinin ruhsal ve bedensel arınmasına katkıda bulunur. Ancak, yoğun tempoda çalışarak oruç ibadetlerini yerine getirmeye çalışanlar veya zaten vitamin eksiklikleri mevcut olanlar için sizlere bu hafta sağlıkçı sıfatımla naçizane alınması gereken takviyelerden bahsetmek istedim. Nitekim oruç tutarken bazı besin ögeleri eksik kalabilir. Bu eksiklikleri gidermek için de takviyeler kullanılması gerekebilir.

Ramazan ayında kullanılabilecek bazı takviyeler şunlardır:

Multivitamin ve mineraller: Oruç tutarken, vitamin ve mineral eksikliği riski artabilir. Bu nedenle, multivitamin ve mineral takviyesi almak genel sağlığı korumaya yardımcı olabilir ve gün içerisindeki enerji ihtiyacı için yardımcı olmaktadır.

D vitamini: D vitamini eksikliği, Ramazan ayında daha yaygın hale gelebilir. Özellikle kış aylarında D vitamini eksikliği, yorgunluk, kas zayıflığı ve kemik ağrılarına neden olabilir. Bu nedenle, D vitamini takviyesi almak önemlidir. Tabii D vitamini dozunun eksikliğimize göre belirlenmesi önemlidir. Mümkünse kan tahlillerimizin sonuçlarına göre alınması daha sağlıklı olur.

Magnezyum: Magnezyum, kas ve sinir fonksiyonları için önemli bir mineraldir. Oruç tutarken magnezyum eksikliği riski artabilir. Magnezyum takviyesi almak, kas krampları ve yorgunluk gibi semptomları önlemeye yardımcı olabilir. Bağırsak florasına katkıda bulunmasıyla birlikte uyku kalitesinin de artmasına yardımcı olur. Daha önce de belirttiğim gibi ömür boyu sorgusuz sualsiz kullanılması gereken iki vitaminden bir tanesi magnezyumdur bir diğeri de omega-3.  

Probiyotikler: Probiyotikler, bağırsak florasını düzenlemeye yardımcı olan faydalı bakterilerdir. Oruç tutarken, bağırsak florası bozulabilir ki ilk hafta hastalarımızda çok fazla karşılaştığımız bir durum bu. Probiyotik takviyesi almak, sindirim problemlerini önlemeye yardımcı olabilir. Peki probiyotik içeren gıdalar nelerdir? Ev yapımı yoğurt, kefir, boza, tarhana, fermente besinler ve sirke. Tabii ki yeterli olmadığı zamanlarda da eczanelerde satılan probiyotiklerden de destek alabiliriz.

Omega-3 yağ asitleri: Omega-3 yağ asitleri, kalp ve beyin sağlığı için önemlidir. Oruç tutarken, omega-3 yağ asitleri eksikliği riski artabilir. Omega-3 takviyesi almak, kalp ve beyin sağlığını korumaya yardımcı olabilir. Az önce yukarıda da belirttiğim gibi; şartsız şurtsuz ömür boyunca alınması gereken ikinci takviye de omega-3’tür ki bunun da Kril formu en üst seviyedir.

Takviye kullanmadan önce:

Herhangi bir takviye kullanmadan önce, eğer kronik bir rahatsızlığınız var ise doktorunuza, diyetisyeninize veya eczacınıza danışmanız önemlidir. Doktorunuz veya eczacınız, size uygun takviyeleri ve dozları önerecektir.

Takviyelerin yanında, Ramazan ayında sağlıklı beslenmeye ve bol su içmeye de dikkat etmek önemlidir.

Ramazan ayında sağlıklı beslenmek için bazı ipuçları şunlardır:

  • Sahurda ve iftarda besleyici gıdalar tüketin.
  • Bol sebze, meyve ve kepekli tahıllar tüketin.
  • Yağlı ve kızartılmış gıdalardan uzak durun.
  • Şekerli ve işlenmiş gıdalardan uzak durun.
  • Bol su için. 

Sağlıklı ve huzurlu bir şekilde Ramazan ayını geçirmenizi dilerim. Sağlıcakla sevgili okur…

Not: Bu makale sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tıbbi tavsiye yerine geçmez. Herhangi bir takviye kullanmadan önce, doktorunuza veya eczacınıza danışmanız önemlidir.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Yeliz Seyhan - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.