EKMEK YEMEZSEM KARNIM DOYMUYOR

Ekmek yemeden karnı doymayanlar, pilavla bile ekmek yiyenler hepimiz buradaysak bu haftaki yazıma başlıyorum.

Ekmek bağımlılığının el alışkanlığı, tat alışkanlığı haricinde biyolojik bağımlılık olma sebebi basit şeker bağımlılığıdır!

Yüksek karbonhidrat içeren ekmekler kolay ve bulunabilirliğiyle birlikte ağız tadımızla uyuşunca tüketimi de kaçınılmaz oluyor. Fakat unutmayalım ki içerdiği GDO’lar (genetiği değiştirilmiş organizmalar) sağlığımızı riske attığı gibi, insan biyokimyasında alışkanlıklar yapıyor..

Ben Siyah Seviyorum ya siz?
Genellikle buğday ve mısırdan elde edilen ekmek, dünyanın her kültüründe çeşit çeşit şekillerde karşımıza çıkmaktadır.
Ÿ  Siyah(esmer)
Ÿ  Tam Buğday
Ÿ  Çavdar
Ÿ  Bazlama
Ÿ  Ekşi Mayalı 
Ÿ  Kepek
Ÿ  Mısır
Ÿ  Tandır Ekmeği

GDO ve karbonhidratlı bağımlılığından uzaklaşmak için içinde buğday glüten ve basit şeker içeren bütün gıdaları hayatınızdan çıkartmalısınız. Bu tür tüketime devam ederseniz glüten bağımlılığı asla bitmez..

EKMEK BAĞIMLILIĞINDAN KURTULABİLİR MİYİM?

Ekmek bağımlılığı, hamur tutkusu,  medikal ilaçlar gibi bağımlılık yapabilir.  İnsan ekmek tükettiğiniz, beyin  “açlık hormonu” olarak bilinen 'insülin salgılar.

Zamanla, vücut insülin direnci katlanabilir. En önemlisi de ekmek bağımlılığı iç organlarda yoğun olan glikozun kan dolaşımında kalmasına neden olur. Hatta Tip 2 diyabete neden olabilir.

Bu tür bağımlılıklar yüksek kan şekeri seviyesiyle beraber aynı zamanda açlığı tetikler Bu durum vücudumuzun yüksek karbonhidratlı besinlere ihtiyaç duymasına sebep olur.

Örnek vererek anlatalım burada, kahvaltı öğününüzde kızarmış ekmek ya da simit gibi sevindiniz karbonhidrat türevleri var. Bunları afiyetle tükettiniz.  Bir müddet sonra tekrar aç hissettiniz ve yeniden yemek istiyorsunuz, iş yerinde ya da evde tatlı bisküviler, keyif veren kruvasanlar var ve yemeye başlıyorsunuz, Kısa bir müddet sonra yeniden canınız isteyecek ve bu kısır döngü gece gündüz demeden devam edecek.

EKMEK TÜKETİMİ DEPRESYONU TETİKLEYEBİLİR

Kişinin ne zaman ekmek yediği, yeme-açlık-duygu ilişkisi, beslenme programının içeriği, öğün büyüklüğü ve sayısı yeme alışkanlığının en önemli bileşenleridir. Düzenli ekmek tüketimi insülin ve kortizol seviyelerini çok değiştirir.

Depresyon ve diğer psikiyatrik tablolar tedaviye gerek kalmaksızın basit spor yüklenmeleri ve doğru beslenmeyle hafifletilebilir. Ayrıca fiziksel aktivitenin de artırılarak günlük rutine dahil edilmesi serotonin seviyelerini düzenler ve beyindeki ödül merkezine uyarıcı etkiler yapar. Böylelikle kişi, yeme üzerinden ödül merkezini uyarmaya daha az ihtiyaç duyar. Karbonhidrat (şeker, hamur işi, vs.) içeren gıdalar haz kaynağı ve yatıştırıcı olarak daha çok kullanılır. Kişinin diyetindeki besin çeşidine daha çok yer verip karbonhidrat oranını azaltması da karbonhidratın ödül olarak kullanılma alışkanlığını azaltır. Tüm bunlarla birlikte kişinin yeme dışındaki haz ve ödül kaynaklarını diğer sosyal ve fiziksel faaliyetlerle zenginleştirmesi, ödül olarak yiyeceklere daha az ihtiyaç duymasını sağlar.

Mümin Sekman'ın söylediği gibi 'En büyük güç, kendi hayatını kontrol edebilme bilgisini, öğrenmektir.'

Her şeyi bir anda değiştirmek çok zor olabilir ama kelebek etkisini de unutmayın.. Bugün attığınız küçük bir adım yarın kat etmiş olduğunuz yolun ilk adımı olacaktır.

Sevgiyle kalın..
Sağlıklı kalın..
Sporla kalın..

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tolgahan İnce - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.