Boyunuzun kısa olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Sevgili Çağdaş ailesine bir cuma gününden daha merhabalar.

Doğru egzersizler yaparak boyunuzu biraz da olsa uzatabileceğinizi biliyor muydunuz?

Belli bir yaşa kadar mümkün…

Spor yüklenmeleri, fiziksel gelişime etki eden noktaların başında gelir. Düzenli olarak egzersiz yapmanın kilo vermek, sıkı bir vücuda sahip olmak dışında bir faydası boy uzatma etkisidir. Boy uzatma yöntemleri DNA izin verdiği müddetçe fayda verecektir, düzensiz uygulandığında pek ayda sağlamayacaktır. Devamlılığı sağlamak adına kendiniz için uygun olan boy uzatma yöntemini bulmanız, başarıya ulaşmanıza doğrudan etki sağlar.

Çoğunlukla esnemenin (streatching, mobilite) ağırlıklı olduğu boy uzatma egzersizleri, kasların zaman içerisinde uzamasını sağlar. Böylelikle esneyen kaslarınız, boyunuzun uzamasına yardımcı olur. Her zaman olduğu gibi boy uzatmak için yalnız egzersiz yapmak yetmez. Doğru hareketleri düzenli bir şekilde yaparken, beslenmenizi de buna göre ayarlamanız, boyunuzun uzamasına yardımcı olacaktır.

Bilimsel doneler şaşmayacağı gibi uygun bir program ve sistem kurmak boy uzatma konusundaki en önemli yardımcınız olacaktır. VAMOOS'a göre boy uzatma yöntem ve teknikleri böyle önerilmiştir.

Boy Uzatma Yöntemleri Nelerdir?

Eğer boyunuzun daha uzun olmasını istiyorsanız, bunun için yalnızca boy uzatma egzersizleri yapmanın yeterli gelmeyeceğini bilmelisiniz. Egzersizleri daha verimli hale getirebilmek adına yapmanız gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

-  Boy uzatmak için en önemli etkenlerin başında düzenli bir uyku gelir. Çünkü insan bedeni, düzenli bir uyku ile yeterli ölçüde dinlenme seviyesine ulaşmış olur. Böylelikle dinlenen vücut, egzersiz verimliliğinizin artmasına da yardımcı olacaktır.

-  Boy uzatmaya faydalı olacak diğer bir konu ise beslenmedir. Sporcu diyeti uygulayarak, hem yaşam kalitenizi hem de kaslarınızın uzama seviyesini olumlu etkilemeniz mümkündür.

-  Egzersiz öncesinde ısınma hareketleri yapmak da kasların spora hazırlanması ve boy uzatma egzersizlerinin daha etkili olmasını sağlar. Bu nedenle her egzersiz öncesinde mutlaka ısınma hareketi yapmanız oldukça önemlidir.

-  Isınma hareketleri kadar etkili olan diğer bir şey de, egzersizden sonra soğuma hareketleri yapmak olacaktır. Bu sayede vücudunuzu yeterli düzeyde rahatlatabilir ve kas ağrılarının önüne geçebilirsiniz.

-  Son olarak hem vücudunuzu hem de sağlığınızı olumsuz etkileyecek alışkanlık ve davranışlara son vererek, egzersizlerin daha verimli geçmesini sağlayabileceğinizi unutmayın!

Boy Uzatma Hareketleri

Düzenli olarak spor yapmanın dışında, doğru hareketleri uygulamak da boy uzatma sürecinde büyük bir önem taşır. Peki boyun uzamasını sağlayacak hareketler nelerdir? İşte en etkili boy uzatma hareketleri!

Köprü Egzersizi

-  Mata sırt üstü yatın ve bacaklarınızı kalçanızın genişliğinde açarak kollarınızı iki yanınıza yerleştirin.

-  Dizlerinizi kırarak, ayaklarınızla mata basın ve gövdenizle beraber kalçanızı yapabildiğiniz kadar havaya kaldırarak 15 saniye esneyin.

Bara Asılma Egzersizi

-  Barfiks aleti kullanarak ellerinizi omzunuzun genişliğinde açın ve tutunun.

-  Vücudunuzun büyük yükünü kollarınıza verin ve bara olabildiğince asılın.

İp Atlama Egzersizi

-  Antrenman ipi veya normal kalınlıkta bir ip kullanın.

-  Ayaklarınızı kalçanızın genişliğinde açın ve düz bir şekilde ip atlayın.

Cobra Egzersizi

-  Mata yüz üstü uzandıktan sonra, bacaklarınızı kalça hizasına getirin ve ayak parmak uçlarınızı geriye doğru gerdirmeye çalışın.

-  Bütün bedeninizi ileri uzatarak bunu düz ve gergin olacak şekilde yapın.

-  Ellerinizi yere bastırın ve üst gövdenizi kaldırabildiğiniz kadar kaldırın.

Egzersiz yaparak boy uzatmak, disiplin ve zaman ister. Bu nedenle de bir an önce boyunuzun uzaması için vücudunuzu zorlamaktan kaçının! Unutmayın, düzenli olarak egzersiz yapabilmeniz için vücudunuzu zorlamayan hareketleri seçmeniz gerekir.

Siz de yaşınıza, boyunuza ve hayat tarzınıza uygun şekilde akademi mezunu eğitmenler tarafından hazırlanan egzersiz ve beslenme programları için hemen bizimle iletişime geçin! Nerede olduğunuz hiç fark etmez!

Omurga sağlığı için birebir olan bu egzersizler boyunuzun 3,4 cm uzun durmasını sağlayacaktır. Öncelikle genetik izin sahanızı geçemeyecek olsanız bile sağlıklı bir bedene sahip olacaksınız... Evde bile kolayca yapacağınız bu egzersizleri ben keyifle yapıyorum. Hepinize kolay gelsin.

İyi hafta sonları.

Sağlıkla kalın, sporla kalın…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tolgahan İnce - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Çağdaş Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Çağdaş Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Çağdaş Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Çağdaş Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Orhan - Kesinlikle çok faydalı bilgiler teşekkür ederim. Tolga bey oğlum ve kızımla beraber deneyeceğim

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 21 Kasım 01:43