Beslenme Metodu Oluşturma Yöntemleri 2

Tolgahan İnce
Tolgahan İnce

Şeker, Hadi Nefsi Müdafaa Zamanı

Profesyonellerin yavaş ölüm diye adlandırdığı, tamamen bir tuzak endüstrinin üretimi olan şeker ve türevlerinden uzak durun. Beyin zeki olduğu kadar aldatılmaya da müsaittir. Şeker bağımlılığı bazen alkol bağımlılığından daha da tehlike olabilir. Diyabet, obezite, hatta kalp hastalıklarından ölüme kadar götürebilir. Ayrıca araştırmalar gösteriyor ki şekeri bıraktığınızda sinir savunma sisteminiz ve beyin sinapslarınız %30 daha verimli çalışıyor.

Diyet Yiyecek Diye Bir Şey Yok

Yağ açısından sınırlandırılmış besinler kağıt üzerinde sınırlandırılmış görünse de tatlandırıcı olarak içine koyulan kimyasal maddeler hem bağırsak floranızı bozmakta hem de bazal metabolizma dengesini bozduğu için kalori deposunu olumsuz yönde etkilemektedir. Zaten diyet ürünleri bıraktığınız zaman 3 haftalık dilimde vücudunuz ve biyolojik saatiniz sizi çok mutlu edecek.

Sağlıklı Yağlar

Sağlıklı yağlar düzenli alınmalı. Eğer vücudunuza yeteri kadar sağlıklı yağ almazsanız vücudunuz tüm her şeyi depo etmeye çalışacaktır. Beslenme piramidinde yağlar olmazsa olmazlardandır. Can Medikal’in verilerine göre kilo verme sürecinde, sağlıklı yağ tüketimimizi artırmak aslında kilo alımını önlemeye ve tokluk hissini korumanıza yardımcı olabilir. Bunun sebebi yağın sindirilmesinin biraz zaman alması ve midenin boşalmasını yavaşlatmaya yardımcı olmasıdır. Bu da iştahı ve açlığı azaltabilir.

Yapılan çalışmalarda zeytinyağı ve kuruyemişlerden elde edilen sağlıklı yağlar açısından zengin bir Akdeniz diyetinin, düşük yağlı bir diyete kıyasla, bireylerin kilo kaybında daha etkili olduğu bulunmuştur.

Bahsettiğimiz bu sağlıklı yağ kaynakları yerine trans yağlar gibi sağlıksız yağ türleri kullanılarak yapılan çalışmalarda ise vücut yağını, bel çevresini ve göbek yağını arttırdığı gösterilmiştir.

Fındık, badem ve ceviz gibi yağlı tohumlular, zeytinyağı ve avokado yağ yakma üzerinde yararlı etkileri olabilecek sağlıklı yağ kaynaklarından birkaçıdır.

Bu besinlerin yararlarıyla birlikte, yağın kalorice diğer makro besin ögelerinden yüksek değer taşıdığını göz ardı etmeden porsiyon kontrolü sağlayarak tüketilmesi gerektiği unutulmamalıdır.

Sağlıklı Yağ Kaynakları

Zeytinyağı

Yağlı balıklar (somon, uskumru, kefal)

Ceviz

Fındık

Badem

Avokado

Tam yağlı süt ürünleri

Genel hatlarıyla sistemi öğrendiğimize göre küçük nüans ve tavsiyelerle yazımızı bitirelim. Sağlıklı kalmak için yapacağınız en önemli şey küçük ayrıntıları unutmamak. Örneğin asla öğün atlamamalısınız. Öğün atlayan bedeniniz daha çok yemek isteyecektir. Uykudan hemen önce kesinlikle yemek yememelisiniz. Uykuda dinlenmeye çalışan vücudunuz bir de yemekleri sindirmeye çalışırsa inanın tüm denge bozulacaktır. Bir parçadan bir şey olmaz alışkanlığınızı bırakın. Gün içinde 3 kere bir parçadan bir şey olmaz deseniz ayda 90 küçük lokma yapar. 90 küçük lokmayı bir kasede düşünsenize, epey büyük değil mi… Kalorisi de öyle.

Bu haftalık da yazımızın sonuna gelirken hepinize mutlu bir hafta sonu diliyorum.

Yeni hafta yeni konular ve yeni amaçlarla haftaya görüşmek üzere.

Hepinize iyi hafta sonları…

- Çağdaş Kocaeli Gazetesi, Tolgahan İnce tarafından kaleme alındı
https://www.cagdaskocaeli.com.tr/makale/11167693/tolgahan-ince/beslenme-metodu-olusturma-yontemleri-2