Bilimsel veriler ışığında doğru kilo vermenizi sağlayacak 9 yöntem

Tolgahan İnce
Tolgahan İnce

Tüm okurlarımıza merhabalar, bu yazımı Instagram kutuma mesajlarınızdan en çok merak edilenleri seçerek aldım. Yaş ve cinsiyet ayırmadan bu kadar merak edilen varken hemen sizlerle paylaşacağım. Malum yaz bitiyor küçük de olsa tatiller, yaz aylarının verdiği rahatlıkla kaçırılan öğünler bizlere lipik sistemimizin hediyesi şirin bir göbek, tatlı bir gıdık olarak geri dönüyor. 

Hepsini kenara bırakın 

Günlük uygulanmayacak kadar tuhaf diyet reçeteleri, çok yüksek ücretlere pazarlanan spor salonu seansları ve uzun uzadıya hayal kırıklıkları. 

Evet, hepsini kenara bırakın! 

Öncelikle kafanıza koyduysanız asla vazgeçmeyin. Bu 9 sır kilo verme yolunda (Sağlığınızı riske etmeden ) kolayca size kilo verdirecek. 

Başlayalım o zaman 

1. Su! 

Eğer doğru ph değerinde su tüketirseniz vücudunuz %20 oranında daha hızlı çalışacaktır. Bu da daha fazla kalori yakımı demek. Hem de sadece su içerek?

Fakat hatırlatmalıyım ki aşırı su tüketimi de ishal gibi hastalıklara yol açacağı için, vücudun mineral ve vitamin tutumunu azalacağı için tehlikeli olabilir. Kilonuzu 0,03le çarparak ihtiyacınız olan su miktarını bulabilirsiniz. 

2. Kahvaltı öğününde mutlaka protein tüketin! 

Kahvaltı öğünü için siz okurlarımıza öncelikle yumurta önersem de aranızda yemeyenler olabilir. Yumurta kaliteli protein ve barındırdığı vitamin mineral bakımından bir hazinedir, verdiğiniz kilo oranına göre 2 hatta 3 Yumurta bile tüketebilirsiniz. Yumurta tüketme konusunda sorun yaşıyorsanız lor peyniri size yardımcı olacaktır. Fakat unutmayın kahvaltı da protein tüketeceğiz. 

3. Kahve ve yeşil çay için! 

 Artık kafeinin ne kadar özel olduğunu hepimiz biliyoruz. Yağ yakınını %10 kadar arttırdığı gibi zihnimizi de tazeliyor. Tabi dozajında... 

4. Yemeklerinizi zeytinyağı ya da Hindistan cevizi yağıyla pişirin. 

Zincir trigliseritler de yağ yakımını tetikler. Doğru duydunuz yağ tüketerek yağ yakabilirsiniz. 

5. Hayatınızdan tamamen çıkacak; Şeker 

İçeceklerde kullandığımız işlenmiş şeker başta olmak üzere hayatınızdan tüm şeker türlerini çıkarın. Evet meyve şekeri de dahil. Vücudumuzdan şekeri kurtarabilirsek dalgalanmayan insülin hormonu size kilo düşürecek. Ayrıca uzun ömrün sırrı da şekersiz yaşamak…

6. İşlenmiş karbonhidratlar! 

Unlu mamüllere, küçük paketlenmiş atıştırmalıklara veda etme zamanı. Vücudunuz tanımadığı kodları yakma konusunda çok başarılı değildir. Vücudunuza yardım edin ve uzak durun. Unutmayın bu tarz gıdalarda koruyucu madde, tatlandırıcı ve renklendiriciler bulunur. Bedeniniz bir ödül, size verilen bir ödülü ellerinizle bırakmayın. 

7. Kötü alışkanlıkları bıraktık şimdi güzel alışkanlıklar kazanalım. 

Gün gerçekten yoğun ve stresli geçince atıştırma gereği duyuyoruz. Kötü gıdalar ve işlenmiş her şey kolay ulaşılabilirliği ve ekonomik boyutu gereği ilk tercihimiz oluyor. Hadi onları da kaldıralım. Kefir ve

kuruyemişler masalarımıza gelebilirler. 

8. Acı biber yiyin! 

Eğer acı biber ve türevlerine alerjiniz yoksa lütfen bol bol tüketin. Acı biber yağ yakımı için doğal tüketecekleriniz arasında en önemli yerde. Acı biber hem bulundurduğu c vitamini hem de güçlü antioksidan etkisiyle sizler güzel sonuçlar alırken sizlerin sağ kolu olacak. Güvenebilirsiniz… 

9. Kardiyo yapın, güzel sözlere alımlı cümlelere gerek yok aslında. Yürüyün! 

Düzenli yürüyüşler fiziksel olarak size gözle görülür sonuçlar verir. Ayrıca yürümenin keyfini bir kez alırsanız her yere yürüyerek gidersiniz. İhtiyacınız olan tek şey yürüyüş için uygun ayakkabı seçimi.

Hadi derin nefes alın ve

Yeni rotaları keşfetme zamanı. 

Son olarak yazımı kendi hakkımda verdiğim bir kararla kapatmak istiyorum. Biliyorsunuz neredeyse 1.5 yıldır İzmit Belediyespor Kadın Basketbol Takımımızda kondisyoner olarak görev yapmaktaydım. Kendi aldığım kararla istifa ederek kulübümüzden ayrıldım. Öncelikle elinden gelenin fazlasını yaparak bu takımı ayakta tutmaya çalışan başkanımız Uğur Koştur'a, periler için maddi manevi her tür desteğiyle yanımızda olan İzmit Belediyesi Spor Müdürümüz Mithat Ağa'ya, büyük başarılar dolu geçmişiyle perilere can veren her olumsuzluğa göğüs geren, bizlere her zaman örnek olan baş antrenörümüz ve abim Hasan Fırat Okul'a, elinde büyüdüğüm genel menejerimiz Cengiz Kahraman'a, idari menejerimiz can arkadaşım Onur Berber'e, asistan hocamız arkadaşım Enes Akdilek'e, masörümüz Gürcan Sezgin'e, taze fizyo terapistimiz Barış Parlak ve İzmit’imizin adını duyurmak için parke de mücadele eden tüm perilere içten teşekkür ederim. Bana kattığını her şey için minnettarım.

Herkese güzel hafta sonları diliyorum.

Sağlıkla kalın…

Sporla kalın…

- Çağdaş Kocaeli Gazetesi, Tolgahan İnce tarafından kaleme alındı
https://www.cagdaskocaeli.com.tr/makale/7766997/tolgahan-ince/bilimsel-veriler-isiginda-dogru-kilo-vermenizi-saglayacak-9-yontem