Anket
Önümüzdeki günlerde gerçekleştirilecek olan İYİ Parti İl Kongresi'nde başkan sizce kim olmalı?
  • Şanbaz Yıldız
  • Nurcan Acaroğlu Göktaş

E-Bülten

Email

Sitemizin yeniliklerinden haberdar olmak için bültenimize üye olabilirsiniz.

Güncel

Yılmaz, ‘Yaş farkı öğrenciyi mağdur edecek’

Yılmaz, ‘Yaş farkı öğrenciyi mağdur edecek’

27 Şubat 2020 Saat: 13:17
Yılmaz, ‘Yaş farkı öğrenciyi mağdur edecek’
Yılmaz, ‘Yaş farkı öğrenciyi mağdur edecek’

2012 yılında 4+4+4 sistemi ile 5,5 yaşında okula başlayan öğrenciler, Haziran’da sınava girecek. Veli-Der Kocaeli Şube Başkanı Göksal Yılmaz, bu yaştaki çocukların soyut düşünme becerisinin yetersiz olduğunu ifade ederek “Küçük yaşta okula başlayan çocuklarda görülen başarısızlığın kaynağı yaş farkı” dedi

38 yıllık öğretmen Göksal Yılmaz ile eğitim üzerine gerçekleştirdiğimiz röportajda 4+4+4 eğitim sistemini, olumlu-olumsuz etkilerini, özel okul sayısındaki artışı konuştuk. Yılmaz, kapatılan dershanelerle birlikte sayıları gün geçtikçe artan özel okulların eğitimin kalitesini olumsuz yönde etkilediğini belirtti. 4+4+4 eğitim sisteminin ilk mezunlarının Haziran ayında LGS’ye gireceğini de hatırlatan Yılmaz, 611 Bin mezuna kontenjanın yetersiz geleceğini de belirtti.
'KONTENJAN YETERSİZ'
2012 yılında uygulanmaya konan 4+4+4 eğitim sisteminin ilk mezunları Haziran ayında istediği liseye gidebilmek için sınava girecek. Bu kapsamda sistemin yansımalarıyla birlikte 2020 LGS’de öğrencileri neler beklediğini açıklayan Veli-Der Kocaeli Şube Başkanı Göksal Yılmaz, “2020 LGS, 7 Haziran’da yapılacak. 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında ilimizde 8. sınıfta okuyan öğrenci sayısı 37 Bin 833. Türkiye genelinde ise bu sayı 1 Milyon 800 Bini buluyor.2019 yılında sınavla öğrenci alan okulların sayısı Bin 526. Kontenjanları ise 139 Bin 600 oldu. Bu yıl 1 Milyon 800 Bin öğrenci için ne bu kontenjan yeterli gelecek ne de liselerin kapasitesi” dedi.
‘611 BİN YENİ MEZUN VAR’
LGS’de yerleştirme kriterlerinde nakil uygulamasıdahil sitemin tamamen değişmesi gerektiğini ifade eden Yılmaz, “Çünkü yaş kriteri mağduriyet yaratabilir. Şöyle ki 4+4+4 eğitim sisteminden kaynaklı küçük yaşta okula başlayan çocuklar önceki sitemle okula gidenlerden daha avantajlı olacak. 4+4+4 sistemiyle okula başlayan çocuklar diğer çocuklarla aynı puanı alması durumunda küçük yaştaki öğrenciye kontenjanda öncelik tanınacak. Orta öğrenimde bu yıl 611 Bin çocuk, diğerlerinden küçük yaşta olacak. Her yıl 1 Milyon 200 Bin ortaokul öğrencisi liselere yerleştirilirken bu yıl ise bu sayı 611 Bin artarak 1 Milyon 800 Bine ulaştı. O yüzden bu yıl Fen, Sosyal Bilimler ve Anadolu Liselerinin kontenjanlarının artırılması gerekiyor” dedi.
‘4 OKULDAN BİRİ ÖZEL’
Son yıllarda kapanan dershanelerle birlikte özel okul sayısının çok fazla arttığını da belirten Başkan Yılmaz, “Özelleştirme ve piyasalaşma eğitimde çöküşe neden oldu. Özel okullar, velilere kurtuluş reçetesi olarak sunuldu. Devlet okullarına verilmeyen imkanlar, özel okullara veriliyor. Ataması yapılmayan öğretmenlerin büyük çoğunluğu kölelik koşullarında çalışmak üzere özel okullara itildi. 2002’de yüzde 2 olan özel okul oranı yüzde 20’ye çıktı. Her 4 okuldan biri özel okul haline geldi. Özel okulda öğrenci sayısı 1,5 Milyona ulaştı. Özelleştirme eğitimde fırsat eşitsizliklerini, rantı, soygunu, niteliksizliği, güvencesizliği ve geleceksizliği beraberinde getiriyor” dedi.
‘ÇÜRÜMEYİ DURDURABİLİRİZ’
Veli Öğrenci Derneği Kocaeli Şube Başkanı Göksal Yılmaz, özel okul sayısının eğitimindeki kaliteyi düşürdüğünü de söyledi. Yılmaz “2002’de eğitim yatırımlarına ayrılan pay yaklaşık yüzde 17 düzeyinden 20019’da yüzde 5’lere kadar düştü. Özel okulların sayısı 13 Bini buldu. Özel okullardaki öğrenci sayısı yüzde 8 oldu. Çocuklarımızı daha çağdaş, daha bilimsel eğitime kavuşturmanın yolu özel okul kapılarında değil, her yerde ve hep birlikte aydınlanma mücadelesini yükseltmekten geçmektedir. Bu çürümeyi tersine çevirecek olan şey kamusal, bilimsel ve laik eğitimi savunmak ve bunun için mücadele etmektir” diye konuştu.
‘GELİŞİMLERİ OLUMSUZ ETKİLENİYOR’
“2012-2013 Eğitim Öğretim döneminde uygulanmaya başlayan 4+4+4 eğitim siteminin olumsuz sonuçlar doğuracağını sendikalar, akademik çevreler, pedagoglar, bilim insanları belirtmelerine rağmen kimse onları dinlemedi” diyen Yılmaz, “Bu çocuklar bu yıl liseye gidecek. 72 aydan erken okula başlayan çocuklarda yapılan araştırmalarda öğrenme ve davranış gelişimlerini olumsuz etkileyecek riskler doğdu. 60-66 ay uygulaması çocukları olumsuz olarak etkiledi. PİSA ve ABİDE sınavları Matematik, Fen Bilimleri, okuma ve anlama konusunda çocukların başarısının düşüklüğü velileri, öğretmenleri ve toplumu yeniden düşünmeye sevk etti” şeklinde konuştu.
’60 AYLIKLARDA SOYUT DÜŞÜNME YETERSİZ’
Eğitimin için gelişimini tamamlamamış küçük yaştaki çocukların ilerleyen sınıflarda büyük sorunlarla karşılaştığının bilimsel araştırmalarlada kanıtlandığını hatırlatan Yılmaz, “2012’de 4+4+4 uygulaması ile 60 ve 72 aylık çocuklar birlikte eğitime başladı. Bu uygulamanın çocuklar üzerindeki etkisini incelemek üzere İstanbul’da Prof. Dr. Yankı Yazgan ve Sebla Gökçe tarafından yapılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) taraması, o yıl birinci sınıfa 72 aydan başlatılmış olanlarda DEHB tanısı sıklığı, 72 aydan büyük normal zamanda başlanmış olanlardan en az yüzde 50 daha fazla olduğu tespit ediliyor. Yani çocukların soyut düşünme yetilerinin yetersiz olmasından kaynaklı verilen bilgileri aslında öğrenmemiş oldukları ortaya çıkıyor” dedi.
‘4 YIL SONRA DA VERİLER DEĞİŞMEDİ’
Sözlerini sürdüren Yılmaz, “72 ay altındaki çocukların hazırlık sınıfına alındıklarında bile DEHB riskinin aynı yıl içindeki doğum ayına göre artıp azaldığı görülüyor. Yani aynı yıl doğmuş olsalar bile çocuklarda ay farkından dolayı DEHB makası aynı kalıyor.Öğrencilerin başlangıç sınıfındaki yaşı ne kadar küçükse DEHB olasılığı da ileri sınıflarda o kadar artıyor. Prof. Dr. Yankı Yazgan ve Sebla Gökçe tarafından aynı araştırma 4 yıl sonra tekrar değerlendiriliyor. Okula 72 aydan küçük yaşta başlamış olanlarda daha yüksek düzeyde saptanmış olan DEHB bulgularının ve akademik gelişim açıklarının sürmekte olduğu ortaya çıkıyor. Yani 4 yıl önce yapılan araştırma sonucunda ortaya çıkan fark yine kapanmamış. Öğrencilerin yaş farkının oluşturduğu akademik gelişim açığı devam ettiği saptanmış. Küçük yaşta okula başlayan çocuklarda görülen başarısızlığın kaynağı yaş farkı” dedi.
4+4+4 SİSTEMİ NEDİR?
Bu sistem ile eğitim yaşı 7 iken 66 ayını dolduran çocukların eğitim ve öğretime başlamasını ön görüyor. Bu sistem ile eğitim yaşı bir sene geri alınmıştır. Bu sisteme göre 6 yaşında olan her çocuk birinci sınıfa başlıyor. Eğitim öğretim yılı başlarken 50-60 aylık arasındaki yaş gruplarında olan çocuklar ise velilerin tercihleri doğrultusunda okula başlıyor.
GÖKSAL YILMAZ’I TANIYALIM
1958 Ardahan doğumlu. İlk, orta öğrenimi Ardahan lise öğrenimi ise Artvin’de tamamladı. Yılmaz, Kars Dede Korkut Üniversitesi Eğitim Enstitüsü’nden 1978’de mezun oldu. Mesleğe Çorum’da başlayan Yılmaz sırasıyla Samsun, Mardin ve Kocaeli’de toplamda 38 yıl öğretmenlik yaptı. Öğretmenlik hayatı boyunca TÖB-DER(Tüm Öğretmenler Birleşme ve Dayanışma Derneği), Eğit-Sen Sen’de ardından Eğitim Sen’de sendikal faaliyetlerini yürüttü. 2016 yılında emekliye ayrılan Yılmaz, bu doğrultuda mücadelesini Veli-Der’de sürdürüyor. Ayşe AYDIN

YORUMLAR Üye Girişi

Bu Habere Yorum Yapılmadı. İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz? 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
 

Kocaeli Haber - Çağdaş Kocaeli Gazetesi Tavsiye Formu

Bu Haberi Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız
Yukarı ↑